Menu Premium

Eindejaarsinterview 2016 met Melle

FotoGamekingsMelle
Google Plus Melle Broekmans
30/12/2016 0 Tweet Het Like/Deel Het

De stem die je bijna iedere Gameking hoort interviewen, heeft natuurlijk ook zelf gewoon een Eindejaarsinterview! Boris neemt naast Karim dit jaar ook Melle onder de loep, in dit Eindejaarsinterview 2016 met Melle.

Het mag dan net nieuw jaar zijn, maar Melle heeft je toch nog een hoop te vertellen over dit jaar! Wat heeft onze eigen criticaster dit jaar allemaal uitgespookt? Hoe kijkt hij dit jaar met z’n droge blik naar de wereld? En welke opmerkelijke games heeft hij dit jaar allemaal gespeeld? Je ziet het allemaal in dit Eindejaarsinterview!

Ook heeft Melle natuurlijk een top 10 samengesteld, waarvan je we kunnen verklappen dat ‘ie aardig opmerkelijk te noemen is. Weten welke games Melle dit jaar het liefst speelde? Check dan dit Eindejaarsinterview met Melle!

 

Loading...
  • San’s World

    Helemaal mee eens we zullen ons leven anders moeten vormgeven.

  • deadstroke030

    als je nu een film kijkt op sbs6 dan krijg je helaas om de 10 tot 20 min reclame en die reclame duurt ook nog 5 tot 10 min en dat haalt je uit de film

    • GekkeAr

      Het domste van SBS6 is de onderbreking van films voor Hart van Nederland en Shownieuws.

      • bryan

        Vreselijk is dat zeg. Zoiets doen ze ook op de radio: reclame>nieuws en weer>reclame> 5 minuten muziek.

        • Ranesh Vai

          Dit is gewoon eigen aan Nederlandse radio. Als ik vanaf mijn huis naar een maat van mij rijd (met wie ik standaard op een uur of half uur afspreek) die ongeveer 10 minuten van mij vandaan woont als het rustig is, dan hoor ik op de radio gewoon geen muziek. Ik België is het veel minder erg.

          • Spud82

            Wat in België volgens mij ook minder is, is de schijtlolligheid van de Dj’s. Vreselijk om naar radio te luisteren vandaag de dag met die popie Jopies. En elke zender wordt zo langzamerhand van 538 niveau, muzikaal gezien. Niet te harden.

            Lang leve internet radio!

          • Ranesh Vai

            Klopt. Ik wilde het eigenlijk ook opmerken, maar ik ben niet bekend genoeg met de Belgische media om te weten of je daar niet ook popiejopie-DJ’s hebt. Dit terwijl het gebruik van reclame makkelijker te generaliseren is.

            Ben het trouwens ook wel eens met dat het aanbod steeds generaler is en je overal hetzelfde hoort en slechts weinigen een eigen karakter willen hebben. Maar goed, als we eerlijk zijn heeft dit ook te maken met waar mensen in Nederland naar luisteren.

      • deadstroke030

        ja vreselijk is het als ze eindelijk een goeie film uit zenden normaal zou die om half 11 afgelopen zijn maar door de reclame en hart van nederland pas rond half 12 dan heb ik er al weinig trek in naar te kijken

  • deadstroke030

    maar 3 maanden na die no man sky zijn ze al de helft van de spelers kwijt die voelen zich bedrogen
    in de eerste week zijn ze al hele spelers gestopt die hebben geprobeerd te refunden

  • deadstroke030

    melle dat was weer een mooi interview

  • MC P

    Waarom Zouden we belasting moeten heffen op religie? Dus iemand ergens in gelooft moet hij/zij extra financieel belast worden? Dan kunnen we ook mensen extra belasten als zij op partij x stemmen.

    • PeterJZ

      Ik denk dat er meer geduid wordt op de achterliggende instituties. Belasting heffen op religie, in de vorm van geloof, gedachtes en ideeën, is natuurlijk onhaalbaar — of je moet streven naar een wel heel strenge dictatuur.

      • Ranesh Vai

        Instituten bedoel je. Instituties is het pakket van beperkingen waarbinnen sociaal gedrag plaatsvindt.

        Op zich een interessant standpunt, aangezien de trend juist de andere kant op gaat en erkende religieuze instituten belastingvoordelen krijgen. Ergens wel begrijpelijk omdat het een sociale functie heeft en geen winstoogmerk. Ga je die belasting wel heffen, vervalt die sociale focus op een gegeven moment, voor iig een beperkt deel.

        • PeterJZ

          Je hebt natuurlijk gelijk!

    • Groenkereltje

      Het gaat erom dat kerken geen belasting hoeven te betalen over hun inkomsten, hun bezittingen etc. Dat is natuurlijk waanzin.

    • koekjew

      Religie verbieden lijkt me beter

      • Ranesh Vai

        Ja, laten we gedachtes verbieden. Wat een kolder. Niet alleen ben je voor vrijheidsbeperking in zijn algemeenheid, jij wil het zelfs over gedachtes hebben.

      • BassieB

        Verbieden is nooit een oplossing. Ik vind het juist wel fijn dat een ander kan geloven, weet ik ook precies wat ik aan die persoon heb 😉

      • Sylmaron

        Wat mij betreft hoeft er alleen veranderd te worden dat je als je je baseert op een religie je overal mee weg komt qua beledigingen naar bijv. vrouwen en homo’s toe. Het is belachelijk dat er een soort voorbehoud gemaakt wordt voor ‘religieuze context’.

        • GekkeAr

          Ik ben het daarmee eens. Iemand die iets strafbaars begaat mag geen lichtere of zelfs geen straf krijgen vanwege zijn religie.
          Dat geldt, vind ik, ook voor politici. Ik vind het absurd dat er een discussie gevormd wordt over, of een politicus, meer of minder (haha) mag zeggen dan een normale burger. Persoonlijk vind ik dat onzin aangezien je de status “politicus” gewoon kan kopen.

      • ViesVuilEnVet

        Religie kan ook hoop brengen voor gezinnen die in armoeden leven en geen vooruitzicht hebben. Waar wij een schultenbrau op drinken bidden andere mensen.

        Maar dat de macht van het geloof wat minder mag worden kan ik het alleen maar mee eens zijn.

    • ViesVuilEnVet

      Religie is een eigen keus en heeft geen poot om op te staan. Geeft geen bijdrage aan de maatschapij. En als ik ergens op stem hoop ik daarmee goed te doen voor ons allen en voor mij zelf om het leven nog beter en efficienter te maken voor iedereen.
      En bij religie doe je het vooral omdat jij denkt dat het goed is voor jou alleen en een waarheidsclaim is.

      • MC P

        Wat een ontzettende bekrompen onzin. Religie heeft zeker een goede invloed op de maatschapij. Ik durf te zeggen dat velen christelijke mensen vrijwilligerswerk doen en veel geld geven aan goede doelen. Naasten liefde is een hoofdzaak. Meer een hoofdzaak dan in een seculiere maatschapij. Zonder het Christendom was het westen niet waar het nu is. Zelfs Alexander Pechtod is het er mee eens dat onze wet is gebaseerd op de tien geboden.

        • BassieB

          “Ik durf te zeggen dat velen christelijke mensen vrijwilligerswerk doen en veel geld geven aan goede doelen. ”

          Dat komt dus door de indoctrinatie dat je dat denkt, google maar eens een andere bron 😉

          “Zonder het Christendom was het westen niet waar het nu is”

          Tja…….zonder Hitler ook niet…….just sayin……

          Waar het christendom vroeger nog nut had, is dat anno 2016 wat minder. Voor mij is religie enkel een controle middel voor macht. Ontstaan in een tijd toen er chaos en onbegrip heerste.

          • GekkeAr
          • BassieB

            En de landen die het meeste aan ontwikkelingshulp geven zijn doorgaans atheïstisch 😉
            http://usatoday30.usatoday.com/news/religion/story/2012-08-20/religion-charity-study/57159760/1
            Zelfs in Amerika is er een verschil tussen staten.

            En dan zou je nog kunnen na gaan denken over het type vrijwilligerswerk…..
            Is het enkel werk voor de kerk? Vaak wel gok ik zo.
            Komt het omdat het oude mensen zijn zonder baan? Vaak wel gok ik zo, aangezien het geloofspubliek in Nederland doorgaans 50+ is
            etc.etc.
            Als jij hoog opgeleid bent en een drukke baan hebt (vaker het geval bij een atheist) heb je echt geen tijd voor vrijwilligerswerk.

            Dat zegt dus weinig over de normen en waarden van een persoon. En dan nog iets mensenrechten doen het doorgaans beter in landen waar kerk en staat gescheiden zijn en hoe minder gelovig hoe beter vaak…….toeval?

            Religie is prima, maar maak het niet beter dan dat het is. Uiteindelijk zijn het ook groepen mensen en zijn ze dus massively flawwed.

          • GekkeAr

            https://www.cbs.nl/-/media/imported/documents/2015/20/2015bt11-religieuze-betrokkenheid-van-bevolkingsgroepen-20102014.pdf
            Heb even een bron gezocht voor je beweringen.

            ———-
            Over je link van usatoday. De titel en de eerste alinea geven toch aan dat minder religieus, minder aan goede doelen geven? (Ik heb niet het gehele artikel gelezen, correct me if im wrong) Vind het trouwens helemaal niet boeiend of religieuze meer of minder aan het goede doel geven.
            Voor de rest, de link hierboven geeft inderdaad aan dat je gelijk hebt, het percentage ouderen is hoger dan het percentage jongeren dat gelooft. En ja, het percentage hoog opgeleide religieuze ligt lager dan niet-religieuze. (Het is 42%, valt mee, maar oké, lager is lager.)

            “Religie is prima, maar maak het niet beter dan dat het is.”
            Daar ben ik het nou helemaal mee eens maar,….. het werkt natuurlijk ook de andere kant op. Maak het ook niet slechter dan dat het is.

          • BassieB

            Nog slechter maken dan dat het al is?! 0_O
            Zoveel macht heb ik niet 😉

          • GekkeAr

            Haha!

          • ViesVuilEnVet

            Sluit mooi aan op mij verhaal.

        • ViesVuilEnVet

          Ik ken ook mensen die veel vrijwillergswerk doen en goede doelen steunen die niet christelijk zijn.. waaronder ik!
          Dat is bekrompen.

          Maar is geloof nog relevant in de westerse wereld zoals die nu is? Ik denk dat je vanuit jezelf goed moet doen en niet vanuit een religie. Dat is mijn mening. Vroeger draaide alles om religie de goedheid en samenhorigheid, maar ook de oorlogen en de macht/geld die de kerken opeisten.

          Ik zeg ook niet dat geloof per defenitie slecht is. Je mag geloven wat jezelf wilt. Maar zet er wat vraag tekens achter.
          Waarom geloof ik? Moet ik mijn geloof gebruiken om goed te doen? Goede doelen steunen/vrijwillerswerk? Kan ik dat ook zonder geloof?
          Ik denk het wel..

    • BassieB

      Denk dat die bedoelt dat een kerk/geloofshuis ook belasting mag gaan betalen.

      http://www.rtvnh.nl/nieuws/122093/Scientology+Kerk+heeft+recht+op+belastingvoordelen

      • MC P

        Ja prima hoor. Ik wil best extra belasting betalen voor een kerk gebouw.

        • BassieB

          En dat is terecht, iedereen betaald belasting…..waarom kerken niet? Zelfs stichtingen betalen belasting, en die doen vaak nog iets goeds voor de maatschappij. Een geloof indoctrineert enkel ;P

          • GekkeAr

            Kan iets indoctrineren als je er weloverwogen mee instemt? (Zonder de kip vs. ei discussie te starten.)

          • BassieB

            Ja. Indoctrinatie is enkel systematisch en eenzijdig onderwijzen van aanvechtbare overtuigingen of opvattingen, met de bedoeling dat deze kritiekloos worden aanvaard.

  • Portalhopper

    Meer Melle

  • Ranesh Vai

    Wacht even, Melle heeft dus een huis van om en nabij een miljoen? Nice…

  • Ranesh Vai

    Ik zou wel eens een discussie-item willen zien rondom The Last Guardian. Rondom deze game bestaan veel verschillende meningen omtrent of hij wel of niet had moeten uitkomen en of het wel of geen goede/slechte game is, en of Sony wel of geen goede beslissing nam om hem voor de PS4 uit te brengen ipv het een PS3 game te houden.

    • Bravado

      Was er een maandje geleden nog, vlak voordat de game uitkwam.

    • GekkeAr
      • Ranesh Vai

        Ah, deze heb ik gemist. Thanks, hahaha…

      • Greenekitten

        Dat is dan wel een zeer slechte eenzijdige discussie op basis van enkel een half uur durende speelsessie in Tokyo.

        • GekkeAr

          Ik kan niet oordelen over de content aangezien ik geen premium ben.

        • Sylmaron

          Ze hadden zichzelf al in hun eigen gelijk ingegraven. Een echt objectieve review zat er daarom niet meer in. Ik ging daarom af op andere sites.

  • Tijl Van de Velde

    Melle’s top 10 is werkelijk fantastisch. Zo goed als alle games komen nauw overeen met mijn persoonlijke top 10. Het enige dat ik wens is dat Melle iets meer aanwezig kan zijn in 2017. Niets is zo tof dan zeer kritisch te zijn, met verstand van zaken.

    Een banaal maar rustig eindejaar gewenst Melle.

    ps: als je een top 10 van films zou geven waar zou The Handmaiden dan staan voor jou?

    • RomeoNovember

      Je hebt echt een obsessie met die film he?

      • Tijl Van de Velde

        Hoe kan je het raden. Het was voor mij persoonlijk werkelijk ongezien op cinemagebied.

        🙂

        • RomeoNovember

          Zoiets dacht ik al, ik heb hem zelf ook gezien en vond het een mooie aparte film maar vond Lady Vengeance en Oldboy toch gewoon beter van de beste man.

          • Tijl Van de Velde

            Dat is jou goed recht maar het zijn soieso alle drie brilliante films. Sympathy For Mr. Vengeance was dan weer ietsje minder.

            Waar kijk je naar uit in 2017? Als ik al 1 film moet opnoemen is het The Snowman.

          • RomeoNovember

            Brilliante films zijn het alledrie absoluut. Euhm ik kijk voor 2017 eigenlijk voornamelijk uit naar Bladerunner 2049, maar the Snowman staat zeker op mijn lijst om te gaan bekijken! Vind 2017 tot nu toe qua films nog ietwat tegenvallen, hopelijk komt er nog wat meer uit dan tot nu toe bekend is.

    • Nephilim1977

      Is ie al uit? Zag van de week de trailer in de bios en hij lijkt me erg tof. Chan Wook Park is een regisseur die ik na z’n Vengeance Trilogy behoorlijk hoog heb zitten en ik zag kinbaku in de trailer.

      • Tijl Van de Velde

        In Belgie is hij al uit ja maar ik weet niet hoe het zit in Nederland (in de veronderstelling dat je een nederlander bent).

        • Nephilim1977

          2 Februari zag ik in de trailer. Maar heb al een alternatieve manier gevonden denk ik om hem te zien.

          • Tijl Van de Velde

            Je moet niet denken, je moet zeker zijn. Die alternatieve manier spreekt voor zich nietwaar?

            🙂

          • Nephilim1977

            Ik ben er zeker van 🙂 Helaas niet de extended cut though.. Maar goed.. Hopen dat die ooit op blu-ray uit komt.

    • GKMelle

      Verdomme Tijl, ik wilde vanavond voor de 7de keer I saw the devil gaan kijken, maar dan ga ik wel op zoek naar The Handmaiden…

      • Tijl Van de Velde

        Hahahaha al een geluk ben je poging 6 al voorbij maar ik begrijp je alternatieve zoektocht.

        🙂

  • ViesVuilEnVet

    Ik hou erg van de meningen die over de maatschapij gaan van jullie. Dan voelt het nog enigzins dat er nog “gewone” mensen op internet content maken.
    Want als ik op tv of youtube wat tv fragmenten kijk zie ik alleen 2 meningen, zwart en wit. Niet luisteren naar elkaar en vaak mensen die niet kunnen relativeren en incaseren en altijd de slechte kant bij iemand anders zoeken om over te zeiken.
    Zonder ook maar enig empathie.
    Zelfreflectie is de wereld uit als ik op internet vaak dingen lees waar mensen op en om blaffen. Erg tof interview Melle!
    En mooie top 10 past ook erg bij je.

  • ???????

    Als je als bedrijf 1 euro winst maakt kan je niemand betalen Melle, haha

    • Harry

      Winst is wat je over houd nadat je alle kosten, salarissen, belastingen, afschrijving op panden en goederen die je ooit zult moeten vervangen, etc. al hebt afgetrokken van je omzet.

      Wanneer je een beursgenoteerd bedrijf bent verwachten de aandeelhouders helaas wel wat meer dan 1 euro winst. Dan kunnen ze zelfs met de huidige spaarrente meer verdienen.

      Het bijzondere aan Melle is dat hij aangeeft dat het kapitalisme gewonnen heeft en daarna komt hij met bijna communistische voorstellen over bedrijfsvoering en inkomen. Nu zou ik zelf ook het liefste in een idealistische, ethische, biodynamische zich zelf voorzienende clan gaan wonen met veel vrije tijd en mooie natuur om me heen maar zoiets werkt niet helaas niet als model voor de wereld economie.

      • Robbert Groeneveld

        En het probleem met hogere werkloosheid mededankzij de automatisering door nieuwe technologieën los jij hoe op ?
        Het is fijn dat jij diegene bent die werkloze cassieres postbezorgers en taxibestuurders bus chauffeurs kantoor personeel etc een nieuwe fulltime baan geeft. 🙂

        • Harry

          Dat verschilt niet veel van het werklozen probleem dat in de jaren 80 ook speelde. Je verkort gewoon de werktijd. Wanneer mensen 3 of 4 dagen in de week werken creëer je nieuwe banen en tegelijk haal je de mensen uit het waanidee dat werken het belangrijkste is dat je kunt doen. Eventueel kun je ook nog de pensioens leeftijd weer laten zakken. Persoonlijk werk ik overigens heel bewust 32 uur, dat geeft voor mij een veel betere balans tussen werk en vrije tijd en ik sluit niet uit dat ik over een paar jaar naar de 24 uur toe ga.

          Ik geloof ook niet in die hele robot toekomst. De robots zouden stukken goedkoper moeten functioneren om rendabel te kunnen zijn. Bovendien kun je er ook voor kiezen om dergelijk gebruik van technologie te verbieden omdat hij a-sociaal is en niet wenselijk in jouw samenleving. Zo is Uber uiteindelijk toch ook verboden in veel Europeese landen. Er zal genoeg werk overblijven, zeker als je aan het begrip normale werkweek gaat sleutelen.

          • BroerKonijn

            “Ik geloof ook niet in die hele robot toekomst.”

            Volgens mij ben jij op een leeftijd dat het allemaal te snel voor je gaat om het nog te volgen. Het is een kwestie van 5G uitrollen en auto’s verkopen om autonoom rijdende auto’s op de weg te krijgen. Vergelijk een mobiele telefoon van 15 jaar geleden of een PC van 15 jaar geleden eens met wat we nu gebruiken, er gaat de komende 15 jaar heel veel veranderen. Het gaat allemaal te snel voor de oudjes om het nog te bevatten en voor veel jongeren trouwens ook. Er zijn maar weinig mensen op de wereld die echt snappen hoe een smartphone of televisie werkt, er komt straks nog veel meer technologie aan waarvan we helemaal niets begrijpen maar we wel willen gebruiken omdat het zo handig is in ons leven.

            “De robots zouden stukken goedkoper moeten functioneren om rendabel te kunnen zijn.”

            Dat zijn ze ook Harry. Een robot hoeft niet te eten en te drinken, een robot heeft geen behoefte aan pauze, het heeft geen slaap nodig en ze komen ook niet te laat op hun werk. Ze zijn veel goedkoper dan mensenhanden en ze staken niet als ze te weinig betaald krijgen.

            “Bovendien kun je er ook voor kiezen om dergelijk gebruik van technologie te verbieden omdat hij a-sociaal is en niet wenselijk in jouw samenleving.”

            Nee we kunnen technologie niet verbieden tenzij het over de hele wereld verboden wordt. Als wij Europeanen het verbieden is er ergens op de wereld een landje te vinden waar de wetgeving het wel toelaat, dan lopen bedrijven uit ons land weg en hebben we nog steeds geen banen. Trump is een geweldig slappe ouwehoer met zijn verhaaltjes dat hij de productie van bedrijven weer naar Amerika terug gaat halen, nee dat gaat Trump niet want dan worden onze producten te duur. Een Apple haalt hun productie terug naar Amerika als het land in verval raakt en de gemiddelde Amerikaan voor 100 dollar per maand wilt werken of als hun productieproces volledig geautomatiseerd wordt, dat ze het automatiseren zie ik de komende 15 jaar wel gebeuren maar dan zijn er nog steeds veel minder banen. Die machines hebben natuurlijk wel onderhoud nodig, dat kan met een klein groepje monteurs en ook dat werk wordt op termijn geautomatiseerd.

            Veel mensen zien robotica als een bedreiging terwijl het ons juist gaat bevrijden. Het is op korte termijn voor werkelozen vervelend omdat ons systeem er nog niet op aangepast is en dat heeft tijd nodig. We gaan naar een maatschappij toe waar veel efficiënter van resources gebruik gemaakt zal worden en dat resulteert in veel lagere kosten. Er komen vast wel weer andere banen waar mensen goed in zijn, maar er zijn mensen die niet in staat zijn om creatief te denken en voor die mensen is er een basisinkomen nodig en wie weet worden we straks bijna gratis in onze basisbehoeftes voorzien en hoeven we alleen voor luxeproducten ons best te doen. Wat we nu als luxe zien, zien we over 30 jaar waarschijnlijk als armoede dus uiteindelijk gaan we er allemaal op vooruit.

          • Robbert Groeneveld

            ik ben het helemaal met je eens broer konijn 🙂 ik zie natuurlijk ook geen toekomst zo als dat wordt geschetst in, ik noem maar een film (I Robot met will smith )
            ik denk dat de film her of de serie Westworld een stuk realistischer zijn in dat opzicht

            wel wordt het een interessante tijd om te zien hoe we met de verdere automatisering omgaan.De blockchain (internet 2.0) staat nog in de kinderschoenen
            maar belooft een revolutie te ontketenen. Zeker in noord Europa en Letland
            waar internet snelheid en innovatie het snelst groeit.

            veranderingen moeten denk ik hoe dan ook links om
            of Minimum loon 2x zo hoog waardoor het nog rendabel wordt om 20 uur te werken
            of iedereen een basisinkomen
            of alle vrijwilligerswerk wat we hebben moeten gewoon betaalde banen worden met een goed inkomen.( vrijwilligerswerk is net zo zwaar als een normale baan ) 🙂

          • BroerKonijn

            Blockchain inderdaad, dat gaat betalingen veilig en automatisch maken. Maar ook voor een hypotheek is er straks geen adviseur meer nodig, dat soort afwegingen kunnen prima door een computer gedaan worden. Ik ben benieuwd wat er met Wall Street gaat gebeuren zodra er zelflerende systemen zijn. Ik ben heel benieuwd waar ons financiële systeem in de toekomst staat. Nederland heeft relatief goed internet, Europa wilt zo snel mogelijk 5G uitrollen. 5G gaat ook voor een revolutie zorgen want door die techniek kunnen buitengebieden snel internet krijgen.

            We moeten naar een sociaal systeem toe ja anders ontstaat er anarchie. In Nederland hebben we al een redelijk sociaal systeem met een bijstanduitkering, kwestie van de uitkering iets opschroeven en de regels wat versoepelen. Uiteraard moet het geld wel ergens vandaan komen dat wordt in het begin wel een uitdaging. Het wordt inmiddels ook wel tijd dat onze overheid een aantal MBO en HBO studies gaat vervangen voor iets beters. Een MBO administratief medewerker was 8 jaar geleden al kansloos maar nu is het een gegarandeerde valkuil, het is geldverspilling om mensen tot zoiets nutteloos op te leiden want het biedt ze geen toekomstperspectief.

            Voor die Amerikanen wordt het veel moeilijker. Kijk alleen al hoeveel moeite het Obama kostte om er een verplichte zorgverzekering doorheen te krijgen, dat land wordt geregeerd door egoïstische rijken. Zij moeten 180graden draaien in hun visie. Geen idee hoe ze het in Amerika gaan redden maar ik denk dat onze regering en die van Europa in het algemeen het er een stuk minder moeilijk mee krijgt om het eens te worden over een basisinkomen.

            Als onze overheid toch wilt dat we in de toekomst nog kutbaantjes vervullen dan sparen we toch voor een robot, leren we zelf een robot te bouwen of te onderhouden. Sturen we die robot naar ons werk zodat we thuis kunnen gamen. Ik vind iRobot zo onwaarschijnlijk niet, maar voor robots zo geavanceerd zijn duurt nog wel even.

        • BroerKonijn

          De financiële sector ook ja, het hart van ons kapitalistische systeem, daar gaan op korte termijn de zwaarste klappen vallen. Dat is al aan de hand want we lezen regelmatig dat er een ontslagronde aankomt bij een grote bank. Banken worden binnen nu en 15 jaar volledig geautomatiseerd, er werken straks voornamelijk nog een groepje IT specialisten. Dat gaat ons financiële systeem eerlijker en stabieler maken, geen waanzinnige risico’s meer want dat is vooral een vervelende eigenschap van de mens.

      • DC_Frisian

        Helemaal mee eens, maar zoals het communisme destijds gefaald heeft tegenover het kapitalisme, zou het mij niet verbazen dat het kapitalisme zoals het nu verder gaat ook gaat falen.

        Kapitalisme draait door, en dat gaat niet de goede kant op. En alleen maar op meer winst rekenen, ieder jaar weer is -zoals een econoom eens zei- als een k*nkergezwel.
        Ieder jaar weer groeien en meer winst behalen is onrealistisch, maar wel de gedachtegang tegenwoordig.

        • Harry

          Ik propageer ook het kapitalisme niet als oplossing hoor. Diep in m’n hart ga ik toch voor die sociale zelfvoorzienende clan utopie. Misschien een beetje van alle theorieën doorelkaar met als uitgangspunt dat we het als aardbevolking goed naar ons zin hebben. Wie weet kunnen we er een nieuwe revolutie van maken.

  • PeterJZ

    De discussie rond cijfers is wel heel 2015! Maar alsnog:
    Ik ben het niet Met Melle eens. Ik heb het er wel eens over met vrienden, en wij lezen helemaal niet minder als er een cijfer wordt gegeven. Ik denk juist dat wij meer lezen wanneer iemand er wel een korte samenvatting plus cijfer bij zet. Hierbij wordt het cijfer als sorteer criterium gebruikt. Zo lees ik een review van iemand die ik ken, een review met een redelijk hoog cijfer en een review met een redelijk laag cijfer.
    Zou niemand meer een cijfer geven, dan zou ik bij games die ik interessant vind, nog maar een of twee reviews lezen. Hoe kan ik zonder deze cijfers thans nog makkelijk en overzichtelijk selecteren op een positieve en negatieve review? Uiteraard zijn er andere manieren, maar voor mij word het er allemaal niet duidelijker op.

    Wat ik me wel kan voorstellen, is dat je meer kliks genereert door zaken minder overzichtelijk te maken — met name als je al een redelijk grote basis aan lezers hebt.

    Wat ik graag zou zien, is dat het bij geschreven media makkelijker wordt gemaakt om specifieke informatie te vinden. Schrijf vooral een korte samenvatting met een aantal plus en minpunten. Maar link deze punten vervolgens ook eens met het bijbehorende stuk tekst.
    Ik snap best dat de mensen die reviews schrijven willen dat je hun review leest. Maar veel punten interesseren mij vaak totaal niet, of zijn mij al bekend. Zodoende wil ik snel kunnen navigeren naar de punten die mij wel interesseren. Maar goed, ook dit zal wel kliks (en dus reclamegeld) kosten.

    Wat ik wel denk dat een probleem is, is het aggregeren van cijfers door sites als metacritic. De ene persoon is iets strenger met z’n cijfers dan de ander, nog weer een ander heeft een specifieke methodiek voor het geven van cijfers enz. Een cijfer is inderdaad geen absolute norm. Zodoende is er inderdaad een reden om geen cijfers meer te geven. In mijn optiek is die reden echter ondergeschikt aan mijn leesplezier en leesgemak.

    Video content vind ik overigens een geval apart. Dus dat is weer een ander verhaal.

    • ViesVuilEnVet

      Wat je zegt over dar cijfer snap ik, en klopt ook dat je dat bij een conclusie van een lap tekst doet. Daar hechten lezers denk ik ook meer aan.
      Maar het is geen rapport waar je feitelijke fouten hebt en aan een cijfer is gebonden. Een cijfer vind ik ook erg een objectief uitlating en zo in een discussievorm heb je een dynamischer oordeel waar je moeilijk 1 cijfer voor kan geven.
      En bij geschreven reviews is er geen wederwoord van iemand anders zodat het vaak maar 1 kant op gaat.

      Waneer een cijfer wel relevant is denk ik, als je 1000 gamers die game laat spelen en een cijfer laat geven met goed onderbouwde kritische argumenten en daar het gemidelde pakt je uitkomt op een cijfer wat de game is.
      Soort van wisdom of the crowd.

    • GKMelle

      Ik zou heel graag met je in discussie willen gaan over het cijfer onderwerp, maar nu ik weet dat het heel erg 2015 is voel ik me teveel 2017 om daar nog over te beginnen…

      • PeterJZ

        Maar vind je het geven van jaartallen als reden ergens voor niet erg 2016? En als jij je 2017 voelt, is het dan wel zo verstandig om daar in mee te gaan?

        • GKMelle

          Ik lig maar anderhalve dag voor, dus dat moet ook niet echt meer uitmaken…

  • RomeoNovember

    De kritische kijk van melle blijft verfrissend! Hoop je volgend jaar iets meer te zien

  • GekkeAr

    De huidige gezamenlijke top 10:

    https://uploads.disquscdn.com/images/a3650b27a8ef035e8f0aaed897c2264bbe8fca21f26b1b239ace81bd1c18bf46.jpg

    Hoe de top 10 samengesteld wordt, kan gelezen worden onder het interview met David.

    1. Overwatch
    2. Dark Souls 3
    3. Pokémon Sun and Moon
    4. Uncharted 4: A Thief’s End
    5. Battlefield 1
    6. Dishonored 2
    7. Titanfall 2
    8. Firewatch
    9. DOOM
    10. The Witcher 3: Blood and Wine

  • PauluitOosterhout

    Een mooi interview met Melle. Ook goed van Boris hoor. De chemie tussen die twee is erg prettig.

  • Heb genoten van dit interview top! Ik wens je alvast een fijne jaarwisseling toe Melle !

  • Wouter

    Super interview! Fijn om naar Melle en Boris te luisteren.

  • Kane888

    10:30: Hier is Melle zo enorm spot-on, eindelijk eens iemand met een politieke kijk op dingen die ook daadwerkelijk ergens op slaat. Wat een baas, nog altijd mijn favoriete Gameking. Quarry ga ik overigens ook meteen checken, Melle heeft ooit eens in een item True Detective aangeraden en man man, wat was dat vette shit.

  • mima kake

    Heerlijk zo’n luid en duidelijke interview, Lekker Hollandsch. 🙂

  • ???????

    Hoe de fuck heeft Boris niet van Superhot gehoord……….

    • mima kake

      Ja apart, is een reten leuke game. 😉

      • DC_Frisian

        En ook nog review op Gamekings geweest als ik mij goed herinner.

  • Nephilim1977

    Mooi interview. Altijd boeiend om naar deze man te luisteren.
    En ik ben nu stiekem wel benieuwd naar zijn huis.

    @GKMelle:disqus
    Misschien een idee van een MTV Cribs achtig item 😉 Wel extra bling bling om je nek hangen

    • mima kake

      @GKMelle Maaruh.. wat kost nou een knappe Beamer,? Ik heb een hele grote witte kale muur in mijn huis. 😉

      • GKMelle

        Ik heb zelf een Epson ehtw5300 waar ik heel tevreden mee ben, kost iets van 650 euro hou er wel rekening mee dat je dan wel ook nog iets met geluid wil doen, dus dat dat je ook nog wat gaat kosten.

        • mima kake

          Cool thanks voor de info. 😉

    • GKMelle

      Volgens hebben we dat al eens gedaan in Gamekings, en ik woon gewoon nog steeds in het zelfde huurhuis… al is het wel nu iets beter ingericht.

      • Nephilim1977

        Heb je ook een linkje? 🙂 Ik kan hem niet vinden in de vault.

        Maar sowieso de beste wensen voor 2017. Wijze woorden en ben het totaal me je eens dat mensen eens wat meer empathie moeten tonen jegens elkaar en andersdenkenden (en die natuurlijk ook).

  • Puk Plet

    Mooi interview. Naast Boris is dit de enige ik interessant vind.
    Jammer dat Melle niet zo vaak meer in items zit. Zijn cynische maar altijd goed onderbouwde mening geeft altijd een goede toevoeging in de discussies, vooral omdat hij naast Gamekings professioneel film/tv en gameontwikkeling ervaring heeft en dus niet zijn mening ter plekke verzint.

  • Joost

    Amen Melle; altijd fijn om naar te luisteren of het nou om politiek, series of games gaat. Van mij mag je wat vaker aanschuiven, maar ik snap dat je ook andere dingen te doen hebt 🙂

    Dit ding moet a.s.a.p. uitgevonden worden:
    https://www.youtube.com/watch?v=umKMUH-_K7E

  • Scare

    Haha, vermakelijk interview en bijzondere top 10.

  • Henkie

    My Man, melle

    wat ben ik weer blij je weer te horen:
    the last gardian had 5 of 6 jaar geleden uit moeten geven, toen die game een SOORT van af was,
    de game met deze CONTROLS
    ‘nou kijk mensen willen zien, wat ze willen zien!’ mensen willen gewoon dat het een goede game is.
    maar als je heel eerlijk gaat kijken naar die game dan is het een super mooi hondvogel kat, maar anders dan dat, ik snap ook dat de boodschap van de game heel interessant is, maar het blijft wel een game het moet speel baar zijn.
    sterker nog we leven in 2016 nog even, de game hoort gewoon veel beter te zijn dan dat.

    • Kid MMXV

      Melle heeft een iets te klassiek beeld van wat games zijn. Het moet op de eerste plek lekker spelen en jij (de speler) moet het spel spelen.
      Ik vind dat games een prima medium is om interessante plots tot je te nemen en visueel geprikkeld worden. Games zoals Heavy Rain etc. beschouwt hij geen game, logisch ook dat hij zo zwaar tilt aan de controles van de The Last Guardian. Nu is Heavy Rain niet 1 op 1 te vergelijken met The Last Guardian, maar ik begrijp wel waar die cijfers vandaan komen.
      Wat Melle juist heeft is dat het voor de grote publiek vast niet zo’n tof spelletje is. Maar dan kom je op de discussie van JJ. Zijn game journalisten soms niet te elitair…

      Besef mij nu bij het schrijven van dit stukje wat voor top site GK is. Juist de gebreken van cijfer cultuur wordt door de stijl van GK ontlopen.

  • Spud82

    Zou het tegenwoordig zo kut wonen zijn in Amsterdam, qua medebewoners etc.? Dat het er op internet lomp aan toegaat kan ik beamen, maar ik heb in mijn werk / op straat / in m’n omgeving helemaal niet het idee dat iedereen zo onaardig doet tegen elkaar. Dan ben ik maar blij dat ik daar al heel lang niet meer woon…

    Anyway, bedankt voor de interviews Melle! En ook deze, met jezelf, was tof. Je hebt goede eigenschappen voor een interviewer en het enige minpuntje geef je zelf al aan: iets teveel eigen mening en suggestieve vragen. Je kan het waarschijnlijk niet laten en dat kan ik me goed voorstellen!

    Thanks voor die serietip, ik kijk aardig wat maar Quarry is langs me heen gegaan. Is dat ergens mee te vergelijken? Ik ga het sowieso checken, je smaak is altijd interessant.

    • Michael

      Precies dit. Ik merk er ook helemaal niks van in het echte leven. Mensen moeten niet zo serieus doen over twitter en facebook, je weet toch dat daar een paar duizend mensen zitten die niet sporen. (van de 16,99 miljoen mensen die wel normaal met elkaar omgaan)

  • Kapiteinkoek

    Hoe jong is Melle? Het lijkt wel of die kerel nooit ouder word, haha, behalve dan die paar grijze haartjes in je baard.

    Toffe interview, alleen je tip van doe is aardig tegen elkaar werkt anno 2016 niet meer, in ieder geval niet tegen een soort bepaald “groep” dat keer op keer dat maar weer is laat zien.

    • Kid MMXV

      Hij let de laatste jaren op zijn gewicht.

  • Kid MMXV

    Met deze top 10 lijst begrijp ik nog steeds niet waarom Melle TLOU afbrandt. Kwa gameplay is het standaard en vind je de excel invloeden terug, maar kwa sfeer en verhaal is/was het toch ongekend?
    Mooi lijstje, fijn 2017 en ik hoop dat jij en GK wat vaker tijd hebben om online reviews te doen.

    • Sylmaron

      Beste game van last-gen by far.

  • SuperTizNL

    Melle !!!

  • DJWillM

    Held! Geweldig interview. Geboeid zitten luisteren. Melle legt wat mij betreft alles haar fijn uit, ben het helemaal met hem eens en hij doet dat in de kortste tijd van alle interviews tot nu toe geloof ik.
    Top tien is natuurlijk een persoonlijk iets, maar ook daar geef ik hem gelijk dat je na het uitspelen van sommige grote games van 2016 je de game ongeveer de volgende dag al weer bent vergeten. Ben helemaal niet zo’n Indie dude, maar Inside vond ik ook geweldig en hoop dat Below en Cuphead volgend jaar ook vet worden, naast Mass Effect, Horizon, Destiny 2, etc. ?

  • Frott

    @GKMelle, ik ben nogal teleurgesteld in je eindejaarsinterviews dit jaar. De reden daarvoor is dat ik je heel vaak leek te horen zeggen wat jouw mening was tegenover de geinterviewde en dat je daarop een reactie verwachtte. Het werd nogal de de show: “Melle Interviewt:”. De gast ondergeschikt. Ook je eigen interview krijgt dan wel de sub-titel “droge kijk op de wereld”, maar als je het sec bekijkt ben je net zo zelf-ingenomen, overtuigd van je eigen gelijk en niet geiteressereerd in de mening van anderen als de mensen die je bekritiseert in het tenenkrommende politieke begin van dit interview.

    • GKMelle

      Ik heb zeker meer mijn eigen mening laten blijken dan dat ik wilde deze ronde interviews, soms zit je in die mindset kan ik verder ook niets aan doen, dus volgend jaar maar een andere interviewer. Ik schrijf zelf die teksten niet bij de items, ik zou mezelf ook niet snel droog noemen maar goed. En het is natuurlijk verschrikkelijk voor je dat het begin zo tenenkrommend is, wel jammer dat je niet uitlegt waarom, maar we leven ook niet meer in een wereld waar dat hoeft natuurlijk, als je onderbuik maar mag voelen.

      • Henkie

        ik vind jou juist altijd wat gamekings gemist heeft, jij brengt wat andere niet hebben… jammer dat je er niet vaker bent!

      • Frott

        Ik vind het sowieso tenenkrommend om personen te zien die denken dat ze hun mening over politiek kunnen uiten, omdat ze via een andere toegang hebben tot dat publiek.

        • Silas van Bezu

          Brandt eeuwig in de hel jij duivels gebroedt

        • BroerKonijn

          Als het zien van zulke personen voor jou het probleem is dan is de oplossing er niet naar te kijken, dan is het beter dat je zo’n interview op de achtergrond laat draaien zodat je er in ieder geval naar kunt luisteren terwijl je naar iets anders kijkt want Melle zegt in dit interview best zinnige dingen.

          Ik krijg toch een beetje de indruk als ik jouw comments lees dat het meer gaat om wat Melle zegt(ook al beweer je zelf dat het om het zien van zulke personen gaat), wat hij zegt hoor je want dat is geluid dus misschien is voor jou dan toch de oplossing om het geluid uit te zetten en er op die manier naar te kijken. Ik kan je er verder ook niet mee helpen want het probleem dat je schetst is heel persoonlijk.

    • WoepWoep

      Misschien is de dvdset ‘Melle’s The Power of Hatred’ wat voor jou?

      https://www.youtube.com/watch?v=k-2wiiTroAo

  • Laurens!-_-!

    Nice, tof interview. Onderbouwd en chill om naar te luisteren. Je bent niet heel veel in items aanwezig geweest dit jaar, maar zeker van toegevoegde waarde.

    ‘Probeer je is in te leven in iemand anders…Dan kan je ook gewoon naar de woestijn gaan. Doe gewoon is aardig tegen elkaar’.

    Melle, alvast de beste wensen voor 2017.

  • Jammer dat je niet in meer items aanwezig bent Melle want je bent veruit de interessantste om naar te luisteren. Ik vind Boris niet echt geschikt om een interview te leiden omdat hij gewoon geen goede vragen stelt en niet ergens dieper op door gaat maar het was toch leuk om naar je antwoorden te luisteren. Bedankt voor een topjaar en succes met volgend jaar!
    1 ding, TLOU is wel in alle opzichten een van de beste games die ik ooit heb gespeeld!

  • RidhoHidayat

    Melle, even een vraagje over The Last Guardian. Zelf dacht ik eerst ook dat ik er met een grote boog omheen moest lopen, maar Simon Zijlemans heeft de charme ervan uitgelegd, en ik vroeg me af wat je van zijn mening vindt.

    Hij zegt het volgende:
    De besturing en camera zijn enorm kut, maar wat die game tóch zo goed maakt, is de grilligheid van Trico en de band die er ontstaat tussen het jongetje en Trico.

    Normaal gesproken is de actie-reactie in games altijd 100%, als ik R2 druk in een shooter, dan schiet ik. The Last Guardian doet het anders, je kunt het beest ‘aanraden’ om iets te doen, maar óf hij het doet, is niet zeker. Soms springt-ie als je wilt dat hij springt, maar soms ook niet. Hoe frustrerend het daardoor ook kan zijn, het zorgt er wel voor dat Trico leeft. Tegen het einde van die game, als hij wél doet wat je wilt, dan voel je daardoor een veel sterkere band. De game als geheel, hoe rafelig de randjes ook zijn, heeft wel een ziel.

    https://www.youtube.com/watch?v=7QHKYxU2Bts&t=0s

    • Spud82

      En volgens mij was het ook daadwerkelijk een bewuste keuze dat het zo zou spelen. Dat kun je dan nog steeds niks vinden, uiteraard.

      De controls voelen daarentegen wel echt ouderwets aan. Maar met een groot gedeelte van jouw bron ben ik het wel eens.

    • Sylmaron

      Dat komt overeen met het gros van de reviews. Lijkt me kloppend wat Simon zegt.

  • sweetemotion1975

    Beste Eindejaars tot nu toe imo. Interessante maatschappelijke opvattingen en originele top 10. Ook al heb ik weinig nieuwe games gespeeld dit jaar, toch kan ik me goed voorstellen dat Melle’s top 10 games het meest voldoening gaven. Games als The Witness en Superhot ga ik zeker nog eens aanschaffen!

  • RidhoHidayat

    Ik wil trouwens nog even zeggen dat ik je kerstboodschap echt spot on vind.

    Het klinkt zo simpel, ‘probeer je in te leven in iemand anders’, ‘doe je best om te begrijpen hoe iemand anders zich voelt’. Toch denk ik dat daar vaak te makkelijk over wordt gedacht (of zelfs helemaal niet aan wordt gedacht), en dat dit regelmatig flink mis gaat, niet alleen in Nederland, maar over de hele wereld.

  • KipIsLekker

    Heb je nog wat films van afgelopen jaar om aan te raden, Melle?

  • Robin

    quarry was echt heel goed!!

  • sa_nl

    Schitterend interview Melle, ik denk dat je gelijk hebt wat betreft het werk voor iedereen, zeker als met een AI kan maken, zal het heel hard achteruit gaan, met werk voor de mens, en dan is de enige weg voor de mensheid een basis inkomen. Ik hoop ook dat de CEO’s in gaan zien, dat als wij geen werk meer hebben, we ook niets meer kunnen kopen ongeacht hoe goed koop een produkt dan kan zijn.

    Verder vind ik je nuchterheid in de kijk op zaken altijd heel verfrissend, en laat je zien dat je de dingen goed doordenkt voor je ze uit spreekt.

    Ik wens je een geweldige jaarwisseling, en een fantastisch, en gezond 2017 toe, en ik hoop je weer meer te zien voor de camera op Gamekings.

  • BassieB

    Superhot niet kennen!?! Boris toch!

    • Kid MMXV

      Kwa naam misschien niet, denk dat hij de game wel kent van de beelden.

  • Leon de Pion

    Melle ziet het, een rumoerige toekomst in zicht. En nu vooral ook eens voor ons in het Westen, (wij) Millenials gaan voelen. De oneindige economische groei komt ten einde, idd minder werk, meer mensen.
    2017 gaat volgens mij ook nog gekker worden,…Trump, Brexit(>2018?), Syrie en nog zoveel meer. De natuurlijke bronnen die opraken, misschien zijn de ‘Resource Wars’ uit Fallout niet zo vergezocht 😉

    #MelleKnows

    Mafia 3 was voor mij (ook) geen 60 euro waard maar toch een heerlijke game (got it on the cheap)…ook lekker die (side mission) rackets aanpakken terwijl ik de eindejaarsinterviews check.

  • Steez977

    Goeie lijst Melle! Beste wensen.

  • Bas

    Ik heb genoten van dit item

  • Willem-Jan

    Boris in een rol die hem goed pas….topinterview. En Melle blijft een van mijn favo GK’s!

  • Kaampper (Piet Keijzer)

    Mooi Intervieuw, Melle altijd interessant en Boris maakt het ook grappig 🙂

  • Raja

    Mooi interview hoor! En ik hoor Melle toch liever praten en vragen beantwoorden, dan het gesprek leiden en vragen stellen. Boris daarentegen heb ik van genoten als interviewer. Hij deed ook het interview met Karim, en dat is ook een fijn item geworden.

    Niet dat Melle het slecht deed, maar ik luister als gezegd liever naar Melle als geinterviewde. Ik zeg: Boris begeleidt de Eindejaarsinterviews vanaf nu! Hij kan dit echt goed, en ik denk ook dat het sense maakt omdat hij de baas is. Hij weet veel van iedereen, op professioneel en persoonlijk vlak en kan daardoor ook leuke/interessante dingen aansnijden (zoals het feit dat er een vluchtelingengezin naast Melle woont).

  • WinterBase

    47 epische minuten. Dank Melle. Hopelijk zien we je in 2017 vaker op de site! 🙂

  • Daan

    Heerlijk item Melle. En goed dat Casey Neistat even voorbij komt, voor mij ook maar één van de weinige kanalen op youtube die ik graag check. The Nerd Writer is misschien een tip.

    Verder had ik van jou wel een multi-media top 10 willen horen 🙂

  • Foxnr1

    Top dat je af en toe nog aan kan schuiven Melle. Bedankt voor iig de toffe interviews.

Volg gamekings ook op social media Google Plus Instagram Youtube
HomeVideosNieuwsTVGamekings LivePremium