Premium Content

of Word Premium

Stellar Blade Premium Review: De big ass game van dit jaar?

24/04/2024 0 Tweet Het Like/Deel Het

Nu is het eindelijk real: Er ligt een nieuwe PS5-exclusive in de winkels. De Koreaanse ontwikkelaar Shift Up zorgt er voor dat je vanaf 26 april iets kunt spelen waar de bezitters van een PC of een Xbox Series S/X voorlopig alleen nog maar van kunnen dromen. We hebben het over de action game Stellar Blade. Of is het een hack & slasher? Skate en Koos kregen de eer om met deze nieuwe game aan de slag te gaan voor de premium review. JJ hoort de heren uit en stelt de kritische vragen. Wat voor game is het? Is het on par met de first party exclusives van Sony Worldwide Studios zelf? En hoe zit het nu met die ophef over de bellen van hoofdpersonage Eve? Je hoort en ziet de antwoorden op al deze vragen in de extra lange Stellar Blade premium review.

Stellar Blade Premium Review: Aliens whoop ass geven

Het verhaal van Stellar Blade speelt zich af in een wereld waar de boel volledig naar de knoppen is. Iets wat we volgens ons wel vaker hebben gezien in videogames. Waar zijn de originele ideeën gebleven? Culprit is een bende aliens, getooid met naam de ‘Naytiba’. Die hebben de aardkloot overgenomen. Dikke paniek dus. De mensheid heeft zichzelf uit de voeten gemaakt en probeert nu wanhopig hun plekje terug te claimen. Om dat voor elkaar te krijgen, wordt een team van de beste soldaten naar aarde gestuurd om de aliens een lesje te leren. Eve is een van die strijders. Met haar ga je de gevechten aan en los je de aanwezige problemen en puzzels op.

Waar is deze game het best mee te vergelijken?

Nu we weten waar het spel over gaat en wat je moet doen, rest ons alleen nog de vraag: Hebben we hier te maken met een topper? Een game die zich mag meten met de blockbusters die PlayStation zelf uitgeeft. Dit is een exclusive en dus mag je de lat best hoog leggen. En dat is wat Koos en Skate dan ook doen in deze video. Vinden zij het een top game? En wat is hun mening over ass-gate? Deze video gaat je de antwoorden geven.