Launch Trailer voor Senua’s Saga: Hellblade II
There she is...
Nog geen account? Registreer hier
Het zesde deel in de Splinter Cell franchise, Splinter Cell: Blacklist bouwt verder op het verhaal van Conviction, de voorganger van de nieuwe titel. Conviction was ontvangen met gemixte gevoelens, vooral omdat liefhebbers de gameplay niet vonden aanvoelen als een echte Splinter Cell game.
Ubisoft Toronto heeft dit ook in de gaten gehad. Ondanks dat ze doorgaan met het verhaal van de voorganger zijn ze van plan goed op te letten wat er nou allemaal fout ging om te leren van deze fouten.
“De game vindt plaats zes maanden na Conviction”, aldus creative director Maxime Béland. “Je gaat zien in het eerste half uur van de game dat het niet gewoon de president is die naar Sam toe komt en zegt ‘ik heb je hulp nodig’, we hebben het erg persoonlijk voor Sam gemaakt.”
Dit betekent niet dat we opeens zes maanden vooruit geknald worden in de verhaallijn, het halve jaar wordt netjes opgevuld. Volgens Béland is Ubisoft van plan wat toffe dingen in dit gat te gooien.
De creative director heeft meegewerkt aan Conviction, alleen niet vanaf het begin. Laat in het proces is hij erbij gehaald. Béland en zijn team zijn door Conviction’s reviews heengegaan om de goede en slechte punten op te pikken en dit mee te nemen bij het ontwikkelingsproces van Blacklist.
Sam Fisher keert terug naar je PlayStation 3, Xbox 360 en PC in maart 2013 met Splinter Cell: Blacklist. Denk jij dat ze van de fouten in Conviction geleerd hebben en deze goed weten te verbeteren in dit nieuwe deel?