PC-versie van Deathloop krijgt review bomb vanwege stotter problemen

Mitchel Hoes 16/09/2021 0 Tweet Het Like/Deel Het

Deathloop is awesome. Dat kon je goed zien tijdens de Deathloop stream en de beide reviews die afgelopen week op online kwamen. Ook het internet stond vol met positieve woorden. Op sommige websites kreeg het zelfs tienen. Als het tenminste de PS5-versie betrof. Op de pc was de stemming een stuk minder positief. Veel mensen ervaarden problemen met de game. Er was teveel lag. Het gestutter is zelfs zo erg dat de ontwikkelaar een onderzoek is gestart. Ze zijn actief bezig om de oorzaak achter het probleem te achterhalen.

Veel stutter problemen in Deathloop

Ondanks dat Deathloop erg goed was ontvangen, is niet iedereen positief. Zo blijkt uit de score van verschillende Steam gebruikers. Ze vertellen dat de game niet altijd even goed draait. De score is gemengd. 64% van de meer dan 2400 gebruikers hadden een positieve ervaring met de game. op Metacritic wordt de Pc-versie zelfs gereview bombed. De meerderheid van de negatieve recensies gaan over stotter problemen. Wat het stotteren veroorzaakt, is niet duidelijk. Veel mensen denken dat het komt door de anti-piracysoftware die in de game is geïmplementeerd. Volgens anderen komt het door wat anders. De problemen zijn niet alleen aanwezig op low end GPU’s. Zelfs mensen met een RTX 3080 ervaren dezelfde problemen.

Niet de eerste game met problemen

Arkane doet nu een diepte onderzoek. Ze proberen het zo snel mogelijk op te lossen. Wat de oorzaak ook is, op de PS5 lijkt het probleem niet aanwezig te zijn. Arkane’s laatste grote release was Dishonored 2. Daar was er ook veel kritiek. Meerdere gamers hadden een negatieve ervaring met de game. En wederom vanwege technische problemen. Bethesda gaf aan dat het probleem snel opgelost moet worden en hun hoogste prioriteit heeft. Tot die tijd moet de PC-gamer even wachten voor de perfect build.

Heb jij problemen met Deathloop? Laat het weten in de comments.