Menu Premium

Graphics team Elden Ring onder druk door Demon’s Souls remake

Dansky 03/01/2022 0 Tweet Het Like/Deel Het

Het nieuwe jaar is aangebroken in al zijn glorie! En nu de nevel van de kater wegtrekt en iedereen begint, of stopt, met zijn of haar goede voornemens voor dit jaar, gaat het game nieuws door. 2022 is het jaar waarin eindelijk een nieuwe From Software game uitkomt: Elden Ring. Naast dat het verhaal mede is geschreven door George R.R. Martin, en hij dus geen zesde boek van Game of Thrones schreef, weten we nu nog iets over de game: het graphics team stond onder druk.

Elden Ring development team stond onder druk door Demon’s Souls

De remake van Demon’s Souls kwam exclusief voor de PlayStation 5 uit. Hiermee kon de PlayStation 5 dan ook even showen met zijn nieuwe vermogen. Allemaal leuk voor de gamers, minder leuk voor de developers. In de nieuwe uitgave van Edge Magazine stond een 16 pagina lange special over Elden Ring. En hierin ook een gigantisch interview met Hidetaka Miyazaki; de topman van From Software. Hierin liet hij onder andere weten dat het graphics team van From Software, door het gigantische succes en het grafische geweld van Demon’s Souls, de druk enorm voelde.

“Yes, I’m pretty sure our graphics-creation staff felt that pressure more than anyone else.

And not just with Elden Ring, but with all the games we make. Graphical fidelity is not something we put as the top priority. What we ask for on the graphics side depends on the systems and requirements of the game itself, and it takes less priority compared to the other elements of development.”

En misschien staat hier wel een beetje het geheim in van de From Software games. De graphics zijn afhankelijk van de systemen en de eisen van de game zelf, niet andersom. Niet zoals sommige uitgevers en developers waarbij graphics hoofdzaak zijn en de rest bijzaak.

Hidetaka Miyazaki geeft wel props voor het team van Bluepoint

Naast dus druk heeft Miyazaki ook goede woorden voor het team van Bluepoint. Hij heeft de game zelf niet gespeeld. De reden? Hij speelt liever niet zijn oude creaties. Dit is niets nieuws: sommige artiesten luisteren hun eigen nummers niet terug. Sommige schrijvers lezen liever niet hun eigen boeken. Als laatste geeft Miyazaki nog wel even props aan het team van Bluepoint:

“One thing that was really fun was seeing [Bluepoint Games] come up with things we didn’t consider and to approach certain elements of the game its visuals and its mechanics in a way that we either couldn’t or didn’t back in the day. So to see them researching and applying these new thought processes and new techniques, this was something that was really exciting and interesting for me.”

Volg gamekings ook op social media Google Plus Instagram Youtube
HomeVideosNieuwsPremiumPodcastMerch