Launch Trailer voor Senua’s Saga: Hellblade II
There she is...
Nog geen account? Registreer hier
Gamesverkoop in de UK daalde met 17 procent in 2012. In het Verenigd Koninkrijk is het zo te horen ook flink crisis. De digitale verkoop is wel met 7,7 procent gestegen, alleen bij de gamewinkels is het verlies er flink in gehakt. Fysieke kopieën moeten het met 26,4% minder doen dan in 2011. Hopelijk is 2013 niet nog rampzaliger.
In 2011 was de gamesmarkt in het Verenigd Koningkrijk 1,9 miljard dollar waard, in 2012 was dit bedrag omlaag gegaan naar 1,6 miljard. Dit is de opbrengst van fysieke en digitale games. Deze cijfers komen van de Entertainment Retailers Association. De gehele categorie van fysieke producten bevat 75,5% van de totale entertainment markt verkoopcijfers. Dit zijn alle onderdelen, dus niet alleen games maar ook muziek en films. In 2011 was dit 80,6%.
“Het gebrek aan aantrekkelijke releases tijdens de zomer van 2012 is zeker een belangrijke factor”, zegt ERA director Kim Bayley. “Leveranciers moeten meer doen aan het goed balanceren van release schema’s en het verbeteren van de kwaliteit van deze releases. Geen winkel kan het zich veroorloven om vaste bedrijfskosten te betalen voor 52 weken in het jaar als alle belangrijke releases alleen in het laatste kwartaal worden uitgebracht.”
Dat niet alleen, want volgens Bayley is dit ook een probleem bij investeringen. “Ondernemers denken wel twee keer na voordat ze investeren in een nieuwe digitale service als releases het publiek niet warm kunnen maken. Gelukkig komt de boodschap over en zien we er naar uit om het publiek in 2013 een veel beter release schema aan te bieden.”
Van wat beter verspreide releases worden we allemaal vrolijk. Als alle toptitels in dezelfde maand uitkomen is dat een totale afslachting van bankrekeningen. Je hebt natuurlijk altijd de optie met tranen in de ogen door de ramen van gameswinkels te kijken naar titels die je niet kan betalen, maar een andere keuze is altijd welkom. Hopen dus op een beter releaseschema en een verbetering in de gamesindustrie voor onze Engelstalige vrienden.