Launch Trailer voor Senua’s Saga: Hellblade II
There she is...
Nog geen account? Registreer hier
Dankzij een bezoeker van het Bradford Animation Festival met ninja-reflexen, kunnen we jullie het eerste screenshot van Dragon Age 3 tonen. Of de bleke, vale cam-versie die daarvoor moet doorgaan in ieder geval. Het kan ook niet makkelijk zijn geweest voor de fotograaf.
Welgeteld drie hele seconden was de frame te zien tijdens een presentatie van Neil Thompson, BioWare art and animation director, over de vooruitgang die videogames hebben geboekt in de loop der jaren. Nadat hij begon met een beeld van Space Invader, opgevolgd door wat beelden van Mass Effect 3, was daar zomaar opeens de eerste screenshot van Dragon Age 3. Eurogamer was erbij, en deed verslag van een aantal wonderlijke uitspraken over dit frame en Dragon Age 3 in het algemeen.
“Dit is Dragon Age 3: Inquisition, en dit is de eerste keer dat iemand buiten onze studio’s een frame van de game heeft gezien”, aldus Neil.
Nadat de frame snel werd weggeveegd, en de ninja snel zijn kunstje kon doen, ging Neil verder in op de game. Met name de keuze voor de intussen gevierde Frostbite 2.0 engine kwam ter sprake en Neil wondt er geen doekjes om.
“Frostbite is de Battlefield engine, gebouwd en ontwikkeld door DICE. Het is een prachtige, wonderschone engine. Met de ontwikkeling van Dragon Age 3 is duidelijk gebleken, dat de artists die ermee moeten werken duidelijk verliefd zijn geworden op Frostbite. Dit, terwijl ze in het verleden nog vaak overhoop lagen met de Eclipse engine, die gebruikt werd in deel één en twee. Het resultaat dat ze met de nieuwe engine kunnen leveren is verbluffend.”
“De Frostbite engine stelt ons in staat ons veel meer bezig te houden met wat we willen maken, in plaats van hoe we de hele boel draaiende kunnen houden.”
“Ik denk dat de screenshot die ik eerder liet zien, ongelofelijk mooi was. En dat is ongewoon voor een frame uit de pre-productie fase, dat zie je normaal pas veel later.”
En zo worden de verwachtingen voor de nieuwe game verder opgeschroefd. Op het forum van BioWare worden de vlekken op de foto nauwkeurig geanalyseerd, en naast de getuigschriften gelegd van mensen die er bij waren. Zo lijkt de screenshot sterk op de omgeving van de artwork die tijdens PAX werd getoond. Liefhebbers van Grand Theft Auto V hebben in die zin een makkelijkere klus voorhanden, zeker sinds gisteren.
Maar zoals mijn oma er vroeger al in grof Gronings dialect instampte bij een ieder die het horen wilde: “Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.” Doe er je voordeel mee, dus.