Menu Premium

Overname van Titanfall ontwikkelaar Respawn door EA

Jeroen Wiersma 10/11/2017 0 Tweet Het Like/Deel Het

151 miljoen dollar cash, 164 miljoen dollar in long-term equity verspreid over vier jaar, en nog eens 140 miljoen dollar als ze bepaalde doelen weten te bereiken in de toekomst. De overname van Titanfall ontwikkelaar Respawn door EA mag wat kosten.

Met de mededeling van deze overname meldde EA direct dat Respawn op dit moment aan drie games werkt. De eerste is een nieuwe Titanfall. De tweede is een Star Wars game die vorig jaar werd aangekondigd. De derde is een VR game die een maand geleden werd aangekondigd middels de onderstaande trailer en naar verwachting uit wordt gebracht in 2019.

Vince Zampella, CEO van Respawn, vindt het een mooie volgende stap voor Respawn, EA en de spelers: “We begonnen Respawn met het doel een studio te creĆ«ren met een deel van het beste talent in de sector, en om een top ontwikkelaar van innovatieve games te zijn. Wij hadden het gevoel dat het nu tijd was om ons bij een leider in de sector te voegen die de middelen en hulp met zich meebrengt die nodig zijn voor succes op de lange termijn, waarbij we onze eigen cultuur en creatieve vrijheid kunnen behouden.” Andrew Wilson, CEO van EA, geeft aan dat de Titanfall franchise goed past bij het doel van de uitgever, namelijk het leveren van buitengewone en innovatieve nieuwe ervaringen.

Overnames van ontwikkelaars door EA zijn in het verleden nog wel eens flink bekritiseerd door spelers. Wat vind jij van de overname van Titanfall ontwikkelaar Respawn door EA?

Bron: Eurogamer

Loading...
  • VIChiefIV

    Wat ik ervan vind? Dat je, als je claimt innovatieve games te willen ontwikkelen, dit niet zou moeten doen. En dat de keuze nogal vreemd is gezien EA Titanfall als franchise als een ongeliefd stiefkind heeft behandeld, getuige de desastreuze launch van Titanfall 2.

  • Kijkeenolifant

    Fascinerend hoeveel geld EA besteed om studio’s om zeep te helpen.

    https://uploads.disquscdn.com/images/16613289c90a8e0e06d667cdf6fb1716df93e7e8fc08c548c32ed4d2f058175f.png

    • VapoChill

      Maxis (SimCity) – Purchased by EA in 1997; shut down in 2015.
      Mythic (Dark Age of Camelot) – Purchased by EA in 2006; shut down in 2014.
      Bullfrog (Syndicate, Dungeon Keeper) – Purchased by EA in 1995; shut down in 2001.
      Origin (Ultima, Wing Commander) – Purchased by EA in 1992; shut down in 2004.
      Westwood (Command & Conquer) – Purchased by EA in 1998; shut down in 2003.
      DreamWorks Interactive/Danger Close/EA Los Angeles (Medal of Honor) – Purchased by EA in 2000; shut down in 2013.
      Phenomic (SpellForce, BattleForge) – Purchased by EA in 2006; shut down in 2013.
      Black Box Games (Need for Speed, Skate) – Purchased by EA in 2002; shut down in 2013.
      Pandemic (The Saboteur) – Purchased by EA in 2008; shut down in 2009.
      PlayFish (The Sims Social) – Purchased by EA in 2009; shut down in 2013.
      NuFX (NBA Street) – Purchased by EA in 2004; shut down in 2007.

  • Kid MMXV

    EA wil een nieuwe Destiny game op de markt zetten. Is stick jaloers op COD en Destiny en Activision is gewoon de grotere broer. Of het aankopen van Respawn er voor gaat zorgen dat EA ook met een miljarden klapper komt moet ik nog maar bezien.
    Respawn is wel een studio waar het draait om gameplay (net zoals Bungie). Zou best eens een grote gigantische Destiny game kunnen opleveren; zolang het de harde basis maar blijft respecteren.

  • Sang-G

    EA graaft langzamerhand hun eigen graf met hun grafgames. Gelukkig maar want het leveren top titels en dan nog eens gokgames in de game zelf ?? Beter niks meer kopen van hun.

    RE studio is ook een hoertje geworden. Waar veel geld is moeten we joinen ongeacht of je een concurrent was of niet.

  • Jordy

    Fuck EA.

Volg gamekings ook op social media Google Plus Instagram Youtube
HomeVideosNieuwsTVGamekings LivePremiumMerchDiscord