Dennis Reviewt NHL 2K7 (PlayStation 3)

27/04/2007 0 Tweet Het Like/Deel Het

Een half jaar geleden schreef ik in een review “Het is weer ijshockeytijd!” en nu ga ik hetzelfde zeggen. Het verschil was dat het toen om NHL 2K7 ging voor de Xbox 360, nu gaat het over dezelfde game alleen dan voor de PS3. Persoonlijk was ik weer erg blij dat de game op mijn deurmat viel, vooral omdat ik ijshockey de tofste sport vind die je op een console kan spelen. Maar is de game ook even goed als op de console van Microsoft? Dat gaan we nu even bekijken.

Uiteraard gaat het om dezelfde game, een game die ik toch vrij vaak gespeeld heb. Je zou dus denken dat ik het wel gehad heb met NHL 2K7 en eigenlijk aan een nieuw deel toe zou zijn. Niets is minder waar, ik zat er namelijk gelijk weer in. De toffe soundtrack schalt mij tegemoet en ik zie hoe de ijshockeyers achter de coulissen staan te popelen om de veldslag op het ijs aan te gaan. Dit alles is prima geanimeerd al had ik het idee dat de graphics allemaal net iets minder mooi zijn dan op de 360. Dit zie je helaas bij meer games die overgezet zijn en het komt denk ik vooral door het feit dat niet te veel tweaken veel tijd en geld bespaart.

Maar laten we het niet te lang over de graphics hebben. Daar kijk je namelijk al snel niet meer naar als je met de actie bent begonnen, want de game speelt weer heerlijk weg. Je hebt echt het gevoel dat je de volledige controle hebt over je schaatsers. Dit komt vooral omdat de besturing erg arcadeachtig aan voelt. Dit is wel grappig omdat de game zelf erg realistisch is, tenminste zo realistisch als je zelf wilt. Veel mensen zullen de icing regel (soort van buitenspel) uit zetten. Maar goed, als je door hebt hoe de regels werken zal alles gelijk weer op “aan” gezet worden. Jammer is dat er natuurlijk geen rumble functie in de Sony controller zit, dit geeft normaal gesproken toch een extra beleving als je een tegenstander een heftige bodycheck geeft.

Je hebt veel verschillende modes in NHL 2K7, dit alles is verpakt in een wat onoverzichtelijk menu. Maar je kunt ook denken dat door het menu struinen telkens weer nieuwe dingen oplevert. Uiteraard heb je de franchise mode waarin je een seizoen moet doorlopen. Dit kan je zo realistisch doen als je zelf wilt. Maar als je geen zin hebt in het managen van je team kan je ook alles uit zetten en blijft er een game over die zoals gezegd erg arcade aanvoelt. Dit is overigens een goed ding! Buiten dit alles heb je ook nog minispelletjes (het zal weer eens niet) en de bekende skybox. Hier kan je de trofeeën wegzetten die je gaat winnen en informatie vinden van de verschillende teams en spelers.

Een nieuwe feature in deze game die overigens ook gewoon op de 360 zat is dat je nu je spelers aanwijzingen moet geven bij wie ze moeten blijven. Dit doe je door je schouder buttons. Deze optie werkt erg goed, mits je vlugge vingers hebt. Ben je net te laat dan heb je al snel een schouder van je tegenstander in je gezicht. Jaja, ijshockey is niet voor niets een van de hardste sporten ter wereld. Verder kan je met je rechter pookje schijnbewegingen maken en pass en schiet je met de knoppen. Dit werkt allemaal als een tiet en valt voor de rest dus weinig op aan te merken.

Dus is NHL 2K7 beter of slechter dan de 360 versie? Ik houd het op een gelijkspel, zeker omdat de complete online functie bewaard is gebleven en belangrijker nog, goed werkt. Ik kan dus iedereen die een PS3 heeft aangeschaft de game ten volle aanraden. Helaas blijft een obscure sport in Nederland, en ook het ijshockey game genre zal nooit groot worden bij ons. Ik had namelijk graag jullie ass gekicked (of jullie de mijne) in een potje online NHL 2K7.

Dennis: [8]

Volg gamekings ook op social media Google Plus Instagram Youtube