Launch Trailer voor Senua’s Saga: Hellblade II
There she is...
Nog geen account? Registreer hier
Lara Croft, wie kent haar niet. De taaie tante van de Tomb Raider franchise mag volgens de schrijfster van de nieuwste game, Rhianna Pratchett, wel wat meer inhoud hebben. En dan niet letterlijk meer inhoud in haar voorgevel voor de verandering. Crystal Dynamics wil afstand doen van “de teflon geklede Lara Croft” en Pratchett staat daar 100% achter.
“Ik ben opgegroeid met Lara, maar ik heb ook een haat-liefde relatie met haar gehad door de jaren heen”, aldus Pratchett. “Ik heb zelfs een beetje knorrige dingen in de pers geschreven over de vrouw die Lara was geworden. ‘Big boobs’ etcetera.”
Lara zou Lara niet zijn als ze niet nog steeds met trots de titel van gamebabe mocht dragen. Maar natuurlijk moet een sterk verhaal achter een personage niet missen. Pratchett koos er dan ook voor om de kans met beide handen aan te pakken toen ze Lara’s personage ging schrijven. Met haar ervaring bij onder andere Nariko van Heavenly Sword en Faith uit Mirrors Edge is ze zeker geen groentje.
“Met zo iemand als Faith stel je vragen als ‘in de gameplay zit veel rennen, waarom leeft iemand een leven waarbij dit vaak voorkomt, en waar rennen ze van weg? Willen ze stoppen met rennen, en zo ja, wat zouden ze doen als ze zouden stoppen? Wat zou daarvoor zorgen?'” Ze heeft bij het schrijven van Lara dan ook vooral veel gekeken naar de mechanics en gameplay en dit verwerkt in de heldin.
Pratchett ziet Lara liever als een personage waar je je mee kan identificeren en wat minder als de “aristocratische ijskoningin” die ze door de jaren heen is geworden. “Ik wilde echt graag meer praten over het terugbrengen van menselijkheid en warmte in Lara als personage”, voegt ze toe. Dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat ze geen kont meer schopt, want dat blijft natuurlijk haar nummer één hobby, al sinds de driehoekige-boob versie van Miss Croft uit de eerste Tomb Raider game.