YouTuber heeft schijt en plaats review + beeld Call of Duty Warzone online

Jan Johan Beldrok 09/03/2020 0 Tweet Het Like/Deel Het

We weten inmiddels allemaal dat hij er gaat aan komen: de nieuwe Batlle Royale mode Warzone. En min of meer was ook al gelekt dat deze mode op 10 maart speelbaar zou zijn. Oftewel dinsdag. Hopelijk staat de mode al op de harde schijf, anders moeten we er gewoon weer tig GB bij gaan laden. Maar vooruit dan maar. Dat hebben we er wel voor over. Helaas voor Activision, dat van de komende release een mooi mediaspektakel wilde maken, had YouTuber Chaos schijt aan alle regels. Hij zette zijn review van Warzone gewoon lekker vandaag al online. Met beeld en al. Die hij vervolgens na een uur of tien weer offline moest halen.

YouTube Kanaal Chaos verbreekt embargo

Het YouTube-kanaal van Chaos is geen kleintje. Meer dan 2 miljoen mensen hebben zich geabonneerd op zijn video’s die vooral om Call of Duty draaien. En als je zo groot bent, dan word je ook uitgenodigd voor een zogenaamd ‘media capture event’. Dat is een duur woord voor een event waar media voor de release van de game met een spel aan de gang kunnen en beeld kunnen capturen. Zodat ze exact bij launch hun video online kunnen gooien. Goed voor de clicks. Dit soort events werkt alleen als iedereen zich netjes aan de afspraken houdt en zijn review pas online zet na het embargo. En Chaos had daar schijt aan, want scoren of dom. De oetlul.

Warzone wordt crossplatform en kan 150 man tegelijk hosten

Maar goed, wat had Chaos allemaal gezien. De battle royale-modus wordt volgens hem free-to-play en komt ook als standalone game op de markt. Spelers hoeven dus niet Call of Duty: Modern Warfare te kopen. De mode wordt cross-platform waardoor spelers op verschillende systemen met en tegen elkaar kunnen spelen. Warzone heeft twee modi. Je kan daarin alleen spelen of in squads van twee of drie man. In totaal kunnen er 150 spelers per potje mee doen en mensen kunnen killstreak- en revive-tokens bemachtigen door stations te plunderen. Later wordt het aantal spelers verhoogd tot 200. Ook leuk, veel gebieden zijn gebaseerd op favorieten van fans uit oudere Call of Duty-games. Laat maar komen die shit!