Animal Crossing New Horizons Premium Review – ‘Geen leven meer’

24/03/2020 0 Tweet Het Like/Deel Het

Animal Crossing New Horizons is een game die de redactie in twee kampen heeft verdeeld. Het ene deel masturbeert liever met een kaasschaaf dan dat ze dit spel spelen, de andere helft loopt er compleet mee weg. Dat is niks nieuws onder de zon. Dat gebeurt bij Gamekings bij heel veel games. Maar het is natuurlijk wel zaak de juiste mensen op de review te zetten. En dat heeft JJ gedaan. Met Kevin en Daan zitten er twee man achter de desk die beiden drie dagen lang niet van hun eiland zijn afgeweest. Overlopend van enthousiasme vertellen ze hun verhaal.

Animal Crossing New Horizons is het vijfde en nieuwste deel in de Animal Crossing-reeks

Animal Crossing New Horizons is het vijfde en nieuwste deel in de Animal Crossing-reeks. De speler leeft op een tropisch eiland met dieren die een menselijk karakter vertonen. De grootste verandering in New Horizons ten opzichte van andere delen is dat de speler dit keer het eigen eiland helemaal zelf opbouwt. En als Daan en Kevin van iets houden, dan is het wel urenlang pielen aan een geheel zelf verzonnen omgeving. Denk aan de bouwwerken die Daan maakte in games als Planet Zoo en Rollercoaster Tycoon

Heeft Nintendo er weer een hit bij op de Switch?

Het leuke aan deze Premium Review is dat het relaas van Daan en Kevin ondersteund wordt door beelden van Daan’s eigen eiland. Die hij, zeer actueel, ‘Koh Rona’ heeft genoemd. Hoe beviel hen dit nieuwe deel? Was alles letterlijk rozengeur en manenschijn of vielen er ook minpunten te ontdekken. Hoe zit het met het sociale karakter van de game? Zijn ze al andere mensen tegen gekomen en is dat aspect van het spel leuk? Met andere woorden, heeft Nintendo wederom een grote hit aan het toch al niet vervelende aanbod op de Switch toegevoegd, of kleven er net te veel nadelen aan deeltje vijf uit de Animal Crossing-freeks? Je ziet en hoort het in deze uitgebreide Premium Review.