Randy Pitchford reageert op negatieve reviews Borderlands op Steam

Hylke Haagsma 08/04/2019 0 Tweet Het Like/Deel Het

Gearbox-topman Randy Pitchford heeft zijn mening gegeven over de vloedgolf van negatieve Steam-gebruikersrecensies die op Borderlands-spellen zijn geplaatst, wat is gebeurd nadat Borderlands 3 werd aangekondigd als exclusief voor de Epic Games Store.

Mensen laten negatieve reviews achter op Borderlands uit frustratie

Reagerend op Gearbox-ontwikkelaar Scott Velasquez, die zijn gedachtes over Steam tweette, die mensen in staat stellen het evaluatiesysteem om protestredenen te misbruiken, merkte Pitchford op dat “dit misbruik me een beetje gelukkig maakt over 2k’s beslissing”, verwijzend naar Borderland 3’s beslissing van de uitgever om het spel te maken als een Epic Games Store exclusive voor de eerste zes maanden na de lancering.

Hij voegde eraan toe dat de situatie “ervoor zorgt dat ik de huidige houding van Gearbox Publishing op het platform opnieuw in overweging neem.”

De algehele score van Borderlands blijft hoog

De “bombardementscampagne” is gericht op Borderlands 1, 2 en de Pre-Sequel, waarbij reviewers hun ongenoegen uiten over de beslissing van 2K. Maar hoewel het aantal negatieve beoordelingen aanzienlijk is, heeft het recent geïntroduceerde ‘off topic’-systeem van Valve het probleem helpen verlichten. Het systeem negeert automatisch de plotselinge toename van de beoordelingsactiviteit en sluit ze uit voor de algehele score, wat betekent dat Borderlands 2 nog steeds 90% scoort. De geschreven beoordelingen zelf zijn echter nog steeds te zien.

Borderlands 3 krijgt split-screen

Split-screen is een geliefde functie voor veel gamers. Want wat is er nou leuker dan je vrienden bij elkaar thuis op de bank en gamen maar? Helaas wordt de functie tegenwoordig in veel games weggelaten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Halo 5: Guardians, een beslissing die veel fans teleurgesteld achterliet. Borderlands 3 krijgt echter wel weer split-screen, maar enkel op de consoles. PC fans zullen dus helaas niet van deze functie gebruik kunnen maken. De split-screen functie was in de onderstaande trailer voor het eerst te zien.

Balen jullie van de exclusiviteit voor de Epic Game store? Of laat het jullie behoorlijk koud?