Menu Premium

Elden Ring details uit de doeken gedaan, is een evolutie van Dark Souls

Reilly 22/06/2019 0 Tweet Het Like/Deel Het

Op de E3 van 2019 kregen we een gelikte CGI trailer te zien van Elden Ring. Officieel was dat de aankondiging van Elden Ring, echter was de trend van dit jaar natuurlijk dat er zeer veel gelekt werd voor de show. Desalniettemin zal de gemiddelde FromSoftware fan alsnog enthousiast zijn geworden bij de trailer. Een FromSoftware game in samenwerking George R.R Martin? Wie had dat ooit kunnen voorspellen? Wij niet in ieder geval. Helaas was die informatie ook zo’n beetje het enige wat we kregen. Nu heeft IGN echter een interview met Hidetaka Miyazaki, de baas van FromSoftware, gepubliceerd waarin wat meer details uit de doeken gedaan worden.

Evolutie van Dark Souls

We hadden al eerder gehoord dat Elden Ring meer Dark Souls dan Sekiro zou zijn. Dat is nog eens bevestigd in dit interview. “The gameplay is not so far from Dark Souls”, aldus Miyazaki. De gameplay zal niet exact hetzelfde zijn maar zeker wel vergelijkbaar. En hoewel Elden Ring weer wat meer RPG elementen terug brengt, betekent dat niet dat de actie achter zal blijven. In tegendeel: Omdat de game een veel grotere wereld heeft zal het spel ook nieuwe actie mechanics hebben. “With a larger world, new systems and action mechanics inevitably become necessary”.

Elden Ring

Elden Ring

Open Wereld

Elden Ring krijgt dus een open wereld, maar eerlijk is eerlijk, dat is best een vage term geworden tegenwoordig. Tenslotte kun je in Dark Souls al bijna elke kant op die je wilt. Althans, in theorie. Natuurlijk hebben sommige gebieden vijanden die bijna onmogelijk zijn om te verslaan als je je character niet levelt. Maar wat maakt de wereld van Elden Ring dan anders? “Elden Ring’s environments will be much more open and vast. The more extensive world will form the base of Elden Ring’s gameplay, and its mechanics are designed with that type of environment in mind”. Waar Dark Souls meer Metroidvania was, zal Elden Ring waarschijnlijk meer als een Breath of the Wild of Skyrim zijn. Minder deuren die je alleen met speciale sleutels kan openen dus.

Uiteraard zul je natuurlijk die gigantische wereld ook moeten bereizen. Gezien de scope van de game zou dat misschien wat langzaam zijn als dat alleen te voet kon. Miyazaki zegt daarom dan ook dat spelers een paard zullen kunnen bereiden, en zelfs kunnen vechten terwijl ze op het paard zitten.

George R.R Martin’s rol

Het verhaal van Elden Ring wordt geschreven door FromSoftware, dus mensen vroegen zich terecht af wat dan George R.R Martin’s rol in de game is. Miyazaki zegt dat Martin niet het verhaal maar de mythologie in de game heeft geschreven. FromSoftware’s games zijn natuurlijk altijd bedropen van mythologie, dus het is wel opvallend dat ze dat aspect nu uitbesteden aan Martin. Dat heeft een reden: FromSoftware vindt dat het schrijven voor games beperkingen met zich meebrengt, en dat ze Martin daar niet mee wilden opzadelen. Daarom schrijft Martin niet het verhaal van de speler maar de geschiedenis van de wereld.

Helaas weten we nog geen release date van Elden Ring, maar hopelijk hoeven we niet te lang meer te wachten! Maar voor die tijd zullen we vast nog wel een gameplay trailer krijgen.

Volg gamekings ook op social media Google Plus Instagram Youtube
HomeVideosNieuwsPremiumGamekings LivePodcastMerch