Tokyo Mirage Sessions review – kopen, budgetbak of slopen?

04/02/2020 0 Tweet Het Like/Deel Het

De Switch gaat als een malle. De consoles, de gewone of de Lite, vliegen de winkels uit. En ook qua games zit het allemaal wel goed.  We hebben het niet precies geteld, maar op de Switch komen momenteel de meeste games per maand uit. Toegegeven, het zijn niet allemaal compleet nieuwe games, vooral veel remakes, maar je vervelen hoef je jezelf in ieder geval niet als je een Switch bezit. Helemaal niet als je fan bent van lekker diepe, turn based RPG’s zoals Tokyo Mirage Sessions #FE Encore.

Emiel is bijna getrouwd met zijn Switch

Emiel is bijkans vergroeid met zijn Switch. Het is zijn go to console. Helemaal als Tokyo Mirage Sessions #FE Encore uitkomt. Een hele mond vol voor een turn based RPG die al eerder uitkwam op de WiiU. Daar werd het spel bestempeld tot de beste RPG op deze console. Nu is Emiel niet perse een liefhebber van remasters, maar als het een topper betreft die uitkwam op een console die vrijwel niemand had, dan heeft hij daar geen moeite mee. Sterker nog, hij stond er bij JJ op dat deze game als review op de site kwam. Terwijl er ook genoeg andere games gekozen hadden kunnen worden. En dat zegt al genoeg over deze game. Een niche, maar wel een hele vette niche.

Maak Tokyo great again en versla de Mirages

Tokyo Mirage Sessions #FE Encore draait om beginnende pop- en filmsterren uit Tokio die de handen ineen slaan met legendarische krijgers uit de wereld van Fire Emblem. Gezamenlijk binden zij de strijd aan met de duistere krachten, genaamd de Mirages, die de stad Tokyo in hun macht willen krijgen. Dat gebeurt RPG met moves, wapens en powers die je kunt upgraden.  Maar daar zal de doorgewinterde RPG-speler zijn of haar hand niet voor omdraaien.