Matterfall Review

19/08/2017 0 Tweet Het Like/Deel Het

Matterfall is de nieuwe game van ontwikkelaar Housemarque, bekend van de succesvolle twinstick-shooter Resogun. Matterfall is een side-scrolling actiegame. Emiel en Shelly hebben het gespeeld en vellen in deze review hun oordeel. Beide Gamekings hebben de game flink onder de loep genomen en vertellen jullie wat ze denken van Matterfall. Benieuwd naar hun gedachten? Check dan nu de Matterfall Review!

Emiel weet niet wat hij moet vertellen

Housemarque heeft een aantal goede titels achter hun naam staan. Dit schept natuurlijk hoge verwachtingen voor Matterfall. De game werd aangekondigd op de E3 van 2015 en heeft uiteindelijk dus behoorlijk lang op zich laten wachten. Maar wat is Matterfall nou eigenlijk voor een game? Een vraag die opdoemde na het online verschijnen van de eerste trailer. Durft Housemarque het aan om iets anders te maken dan een typische twinstick-shooter?

Matterfall is nog steeds een twinstick-shooter, maar anders qua opzet. Het is een 2d sidescroller met een verhaallijn, alhoewel Emiel hier niet zo over te spreken is. Shelly uit verder kritiek op de lengte van de game. Deze is volgens haar niet afdoende om te kunnen spreken van een volwaardige game.

Emiel en Shelly zijn allebei groot fan van Resogun en keken daarom ook uit naar Matterfall. Resogun heeft met zijn arcade-achtige speelstijl en zijn toffe particle effects veel Playstation-fanboys blij gemaakt. Het was ten tijde van de Playstation 4-launch ook een van de weinige toffe games. Een paar maanden terug bracht de studio nog Nex Machina uit en komt nu dus alweer met het volgende product. Dit is opvallend, aangezien de ontwikkelaar eerder een stuk meer tijd nam voor de ontwikkeling van hun nieuwe games.

Zet Housemarque de lijn door van het uitbrengen van kwalitatief goede games of is dit de eerste mindere game van de Finse studio? Shelly en Emiel bespreken deze kleurrijke game in de Matterfall Review!