High on Life Review: Kopen, budgetbak of slopen?

05/01/2023 0 Tweet Het Like/Deel Het

We zijn bij Gamekings best wel fan van Game Pass. Voor een gematigd bedrag krijg je de beschikking over een hoop video games om te spelen en/of uit te proberen. Eén van de grote voordelen van deze abonnement service van Xbox is dat gamers bepaalde titels gaan uitproberen die ze voor het volle pond nooit hadden gespeeld. High on Life is een perfect voorbeeld van zo’n game. Was dit spel puur voor € 70 op de markt verschenen, dan hadden verreweg de meeste gamers deze titel stijf links laten liggen. Doordat de game echter op Game Pass verscheen, probeerden vele honderden duizenden het spel uit. Het werd zelfs een van de meest gespeelde games op de Xbox. Is dat terecht? Boris en Koos testen High on Life tijdens de kerstvakantie en geven hun relaas in deze review.

High on Life Review: funny of serieus niet grappig

High on Life is gemaakt door aantal van de makers van de bekende tekenfilm series Rick & Morty en Solar Opposites. Het betreft een first person shooter met krankzinnige karakters en zo mogelijk nog krankzinniger gameplay. Vers van de middelbare school, zonder baan en zonder ambitie, heb je als speler geen reet te doen, tot een buitenaards kartel de mensheid wil gebruiken om de aarde in te nemen. Nu moeten jij en een team van charismatische pratende geweren de heldenrol op zich nemen en de dodelijkste intergalactische moordenaars worden die de kosmos ooit heeft gezien. Klinkt als fun toch?

Is dit een typische Game Pass game?

Boris en Koos houden beiden van Rick en Morty en hebben ook geen enkel probleem om een humoristische game te spelen. Maar dan moet de humor wel spot on zijn en de shooter actie goed aan voelen. In deze High on Life Review ga je horen of dit ook het geval was. Hadden de twee heren een prima tijd met het spel en waren ze blij dat ze het via Game Pass hebben kunnen proberen of was het een matige game die niet eens op deze service thuishoort. Je hoort het antwoord in deze video.