Premium Content

of Word Premium

Minecraft Dungeons Premium Review: “Ideaal voor beginnende dungeon crawlers”

27/05/2020 0 Tweet Het Like/Deel Het

We kennen het natuurlijk allemaal wel van onze jeugd, het spelen met blokken. Het begon vroeger bij bijna iedereen wel met LEGO, en toen we wat ouder werden zijn we begonnen met gamen. En toen werd het bouwen met blokken ingeruild door Minecraft, een game die iedereen natuurlijk wel kent. De game is al heel wat jaartjes oud, maar de makers van Minecraft hebben iets nieuws. Een gloed nieuwe Dungeon RPG game genaamt Minecraft Dungeons.

Wat moet je doen in Minecraft Dungeons?

Minecraft Dungeons is de Dungeon Crawler voor de beginner in dit genre. Het is één van de makkelijkste games om mee in te stappen als je je nog nooit hebt gewaagd in dit soort games. Je speelt als een zielige villager die wraak gaat nemen op iedereen, door zijn land te beschermen en tegen alle zombies en andere enemies te vechten om uiteindelijk de grootte held te worden door de Arch Illager te verslaan. De game heeft een Diablo achtige setting, wat het spelen van deze nieuwe game heel normaal laat aanvoelen. Als jij een level gespeeld hebt en later toch denk, nou laat mij dat level nog maar een keer doen maar dan moeilijker. Dan kan dat zeker, doormiddel van een een schijf knop heb je de mogelijkheid over 5 verschillende moeilijkheidsgraden. die je door ze te spelen kan ontgrendelen, en zoals in veel games zo is. Als je het op een moeilijkere graad haalt, dan zijn je beloningen ook veel groter.

Alleen crossplay tussen Xbox en PC?

De game is zoals al gezegd een Play Anywhere titel. Dat betekend dat de game zowel op de Xbox, PC, PlayStation en de Nintendo Switch speelbaar zijn. Maar de progress die je maak top de PlayStation kan je niet meenemen naar je Xbox. Maar je progress op je Xbox kan je wel meenemen naar je PC, en andersom. Dat komt omdat Xbox natuurlijk gebruikt maakt van hun GamePass, die op de Xbox en op de PC werkt. Minecraft Dungeons is één van de games die zowel op de Xbox als op de PC te spelen zijn met je eigen Xbox account. Dus als jij thuis op de bank klaar ben met gamen op je Xbox, en dan op pad gaat met je laptop en daar ook kan gamen. Dan kan je gewoon door spelen.