Final Fantasy VII Remake Premium Review – Heeft Square zijn best gedaan?

10/04/2020 0 Tweet Het Like/Deel Het

Drieëntwintig jaar geleden kwam volgens velen de beste Final Fantasy game ooit uit. Namelijk deeltje zeven in de serie voor de PlayStation. Dan wordt het ook wel eens tijd voor een remake. De geruchten gingen al een flink aantal jaren die werden gevoed door bijv. een techdemo voor de PlayStation 3. Maar in 2015 kwam er eindelijk een bevestiging. En na een paar jaar wachten met hele vette play sessies en een vette demo. Is dan eindelijk de dag aangebroken dat hij op de mat lag. Koos en Skate hebben het spel al goed uitgewoond en gaan je nu vertellen of deze game het lange wachten waard was. Met als opener een hele toffe vlog over het test proces van Koos.

Weer een echte remake of alleen een likje verf?

Bij remakes blijft het altijd de vraag of het gewoon een likje verf is die goed gemarket is, of dat het een echt passieproject is, dat het origineel eer aan doet. Het lijkt erop dat deze game net als de andere remakes van de laatste tijd toch wel een echt passieproject is. Met een een vernieuwd battle-systeem dat zelfs het oude turn-based systeem eer aan doet. En natuurlijk compleet nieuwe graphics en animaties. Een andere toevoeging is de voice acting die speciaal voor deze game is opgenomen. In natuurlijk zowel Engels als Japans.

Wat maakte Final Fantasy VII zo vet?

Het origineel was zo geroemd omdat het de console pushte en liet zien wat er allemaal mogelijk was op die console. En eigenlijk tegelijk ook in het hele games landschap, aangezien het natuurlijk ver weg was van wat de andere partijen deden. Technisch was het dan ook niet mogelijk om dit spel spelen op de grote tegenhanger van de PlayStation, namelijk de Nintendo 64. Een andere grote rol speelde het verhaal, dat afweek van de andere Final Fantasy games door je gelijk in de actie te gooien en je vanaf daar de wereld te laten zien. Heeft dit alles een goede transitie gemaakt naar deze Remake? Je ziet en hoort het in deze uitgebreide Premium review!