De Review van Kirby Star Allies. De roze blob is terug!

27/03/2018 0 Tweet Het Like/Deel Het

Onze flexibele roze vriend is terug op de Nintendo Switch. Precies op tijd voor de Nintendo week! Emiel heeft zijn eigen roze buikje helemaal volgezogen met Kirby en zijn cohorten! De man om voor ons verslag te doen van deze nieuwe 2.5-D platformer. Mario en Zelda zijn hebben hun gezicht al op magistrale wijze laten zien op de Nintendo Switch. Nu is een andere grote nintendp franchise aan de beurt, Kirby! Spelen jullie alle Kirby’s? Heb je alle maantjes in Mario Odyssey al verzameld en ben je toe aan een nieuwe platformer? Check dan nu: De Review van Kirby Star Allies. De roze blob is terug!

Kirby Star Allies: Een toegankelijke platformer voor iedereen.

Kirby is een van de jongste telgen in de Nintendo familie. Waar Mario en Donkey Kong hun oorsprong vinden in de Arcade is Kirby begonnen op de Game Boy. Sindsdien vliegt en zuigt hij zich een weg door alle verschillende platformen van Nintendo. Zo ook nu op de Switch! Kirby is nooit de moeilijkste game serie geweest. Je kan bijvoorbeeld blijven vliegen als je valt. Ook dit deel is erg toegankelijk te noemen.

Kirby Star Allies is een 2.5-D platform game die je kan spelen met 3 vrienden. Als je alleen speelt worden de drie andere karakters bestuurd door de CPU. Deze kompanen in de strijd zijn hard nodig. Kirby kan namelijk net als altijd zijn vijanden opzuigen en hun vaardigheden overnemen. Maar ditmaal kan Kirby die nieuw verworven vaardigheden combineren met die van zijn maatjes. Als Kirby bijvoorbeeld een zwaard heeft overgenomen en een van zijn kleurrijke matties heeft een vuurbal kan deze gecombineerd worden in een vlammend zwaard. Super relaxed natuurlijk. Hebben jullie zin om samen met je vrienden alles en iedereen op te zuigen? Speel je al met de lieflijke roze blob sinds Kirby’s dreamland? Laat het weten in de comments!