Launch Trailer voor Senua’s Saga: Hellblade II
There she is...
Nog geen account? Registreer hier
De verkoop van digitale games stijgt per jaar met 33 procent in Europa en de VS volgens data van NPD, iResearch en de analisten bij de Game Developers Conference (GDC). Geen grote verrassing, we merken allemaal dat we steeds vaker een game kopen via de PlayStation Store, Xbox Marketplace, Steam of een andere online shop.
Tijdens een GDC lezing merkte NPD analist Liam Callahan op dat naast de groei in Europa ook een groei van meer dan 10% per jaar te verwachten is in China tijdens de komende drie jaar. Uit data die NPD verzamelde in de afgelopen periode, blijkt dat de verkoop van digitale game content in de VS $5,9 miljard bereikte in 2012. In het Verenigd Koninkrijk is dat een verkoop van $1.7 miljard, in Duitsland $1.4 miljard en in Frankrijk $1 miljard. Helaas geeft Callahan geen cijfers van de verkoop in Nederland.
In de VS wordt 40% van de totale uitgaven aan games besteed aan digitale content en dat is een stijging van 28% ten opzichte van 2010. De totale uitgaven aan games in 2012 schat NPD op $14.8 miljard en slechts 48% van dat bedrag werd nog uitgegeven aan nieuwe retail games. De overgebleven 52% bestaat uit digitale games en DLC ($2.22 miljard), mobile games ($2.11 miljard), tweedehands games ($1.59 miljard), abonnementen ($1.05 miljard), social network gaming ($544 miljoen) en verhuur ($198 miljoen). De verkoop van tweedehands games is in vergelijking met 2011 met 17.1 % gedaald.
Een hoop cijfers die wederom bevestigen wat ons allemaal al was opgevallen, digitale content is bezig de wereld te veroveren.