Launch Trailer voor Senua’s Saga: Hellblade II
There she is...
Nog geen account? Registreer hier
Hoewel PlayStation All-Stars Battle Royale ‘slechts’ op de 38ste plek in de gamecharts van het Verenigd Koninkrijk is binnen gekomen, is Seth Killian (lead-gamedesigner van Sony Santa Monica) alles behalve pessimistisch. PlayStation All-Stars Battle Royale is de poort naar fighting games, aldus Killian.
Hij hoopt dat deze game een groot publiek laat kennismaken met fighters en aan de hand daarvan meer interesse krijgen in hardcore fighting games, zoals Street Fighter en Marvel vs. Capcom. Eén en ander kwam ter sprake tijdens een interview met Killian waarin hem gevraagd werd of deze game vertoond gaat worden tijdens het Evo Fighting game tournament (een groot fighting game-toernooi gehouden in de VS). Zelf schatte hij de kans hierop tussen de tien en vijftien procent. Hierbij voegde hij er aan toe dat hij wat cynisch kijkt naar het publiek van Evo, ondanks dat hij juist wél denkt dat dit publiek de juiste personen voor de game zijn. Afgezien van zijn cynische insteek, blijft hij wel positief over een eventueel optreden op Evo en wel om twee redenen. Ten eerste is de game in zijn ogen interessant en fris genoeg en ten tweede omdat het een geheel nieuw publiek naar Evo zou kunnen trekken: gamers die normaal minder geïnteresseerd zijn in dit soort toernooien.
Seth Killian werkte voorheen voor ontwikkelaar Capcom (onder meer de ontwikkelaar van de Street Fighter serie), maar ging daar weg juist om een video game als PlayStation All-Stars Battle Royale te kunnen maken om zo meer mensen naar het fighting game genre te trekken. Door bekende personages van verschillende franchises in de game te verwerken, bijvoorbeeld Sackboy van LittleBigPlanet, krijgen gamers hopelijk interesse in PlayStation All-Stars Battle Royale. Door het veel te spelen ontdekken deze gamers dat fighting games eigenlijk wel heel vet zijn om te spelen. Dat is in ieder geval de denkwijze van Seth Killian.
PlayStation All-Stars Battle Royale kent een vrij simpel controller-schema, dus is het zeer toegankelijk, ook voor de niet ervaren fighting game spelers. Dat is volgens hem naast de herkenbaarheid van de PlayStation iconen essentieel om gamers warm te maken voor het genre. Heb je PlayStation All-Stars Battle Royale in huis gehaald? En heeft dit je interesse in andere fighting games vergroot? Of juist niet?