Menu Premium

Ken Levine verdedigt de lengte van BioShock Infinite Burial at Sea

Gamekings Redactie 11/11/2013 0 Tweet Het Like/Deel Het

Morgen is het tijd v0or de eerste downloadable content voor BioShock Infinite, in de vorm van Burial at Sea Episode 1. Voor het grote publiek is deze dus nog niet beschikbaar, maar journalisten kunnen al uitgebreid aan de slag. Het blijkt mogelijk om er maar een toch wel korte twee uur over te doen om de DLC uit te spelen, maar Irrational Games’ Ken Levine verdedigt de lengte van BioShock Infinite Burial at Sea Episode 1. Volgens hem verkiest hij kwaliteit boven kwantiteit en gaat het niet om lengte, maar om de ervaring.

In een interview met Eurogamer wordt de lengte van de Burial at Sea Episode 1 verdedigd door Ken Levine, bedenker van de BioShock-serie en hoofd van ontwikkelstudio Irrational Games. “Als je er doorheen racet, is het inderdaad geen lange ervaring. Maar als je goed je best doet en alle content uitpluist, kun je er langer dan drie uur over doen. Maar het is inderdaad niet de langste DLC in de wereld”, aldus Levine.

Volgens Levine zijn er genoeg mensen die graag uren aan gameplay willen, maar hij vindt dat de Burial at Sea-DLC vooral draait om de ervaring. Levine: “Ik kan niet oordelen over mensen hun tijd en geld. Journalisten vragen me vaak uit te leggen aan het publiek waarom ze iets moeten kopen. Die vraag laat me altijd oncomfortabel voelen, want ik kan niet oordelen over mensen hun portemonnee. Wij kiezen tenminste kwaliteit over kwantiteit. Als gamer maak ik die keuze ook. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die een film zouden beoordelen op hoe lang deze is.”

Een van de redenen dat BioShock Infinite Burial at Sea Episode 1 niet zo lang is, is omdat Irrational Games veel tijd heeft gestoken in het namaken van Rapture in de BioShock Infinite-engine. Levine zegt dan ook dat Burial at Sea gezien moet worden als het eerste deel van iets dat op een vervolg lijkt. “Het had makkelijker geweest om wat nieuwe levels te maken, wat nieuwe wapens, wat nieuwe monsters. Dat was alleen niet de route die we wilden volgen”, zo vertelt Levine.

Uiteindelijk is het natuurlijk aan jou als gamer om te bepalen of je het waard vindt om de Burial at Sea Episode 1-DLC aan te schaffen. Misschien heb je liever tien uur aan gameplay, misschien is de ervaring voldoende om de portemonnee te trekken. Dat kan vanaf morgen, uiteraard voor de Xbox 360-, PlayStation 3-, PC én OS X-versies van BioShock Infinite.

Ken Levine verdedigt de lengte van BioShock Infinite Burial at Sea

Ken Levine verdedigt de lengte van BioShock Infinite Burial at Sea

Volg gamekings ook op social media Instagram Youtube
HomeVideosNieuwsPremiumPodcastMerch