Launch Trailer voor Senua’s Saga: Hellblade II
There she is...
Nog geen account? Registreer hier
Halo 4 krijgt specialisaties in multiplayer. 343 Industries is van plan om de multiplayer van de laatste Halo game compleet te vernieuwen. Dit heeft alles te maken met specialisaties van je Spartan, waardoor er een soort mini-class ontstaat.
Naast de campaign heeft Halo het altijd goed gedaan met de multiplayer. 343 Industries wil graag de multiplayer formule verder evolueren met behulp van specialisaties, waardoor er een extra tactische dimensie ontstaat.
Spartan Ops designer David Ellis wist er het volgende over te zeggen: “When we launch Halo 4 in November, that’s just the beginning, specializations are just another opportunity to make the play experience months and even years after release feel fresh.”
Elke specialisatie biedt tien niveau’s om te unlocken, waaronder negen armour upgrades, weapon skins, emblemen en visor colours. Deze upgrades voegen opzich niets toe aan de gameplay, maar het tiende niveau zorgt voor een ‘gameplay-changing’ aanpassing.
In het begin zijn er maar twee specialisaties beschikbaar voor iedereen, Pioneer en Wetwork, tenzij je de Limited Edition hebt. De andere mogelijkheden zijn: Engineer, Tracker, Rogue, Stalker, Pathfinder en Operator. De verschillen tussen deze loadouts lijken vooralsnog subtiel en geven voordelen op bepaalde vlakken. De grote vraag is hoeveel invloed het heeft op de gameplay en of het een systeem wordt dat (te veel) voordeel geeft aan de spelers die meer online zijn dan anderen.
De multiplayer van Halo is altijd fantastisch geweest en de voormalige Bungie franchise was misschien wel de belangrijkste factor van het succes van de Microsoft consoles. Nu 343 Industries het stokje overneemt is het natuurlijk de vraag of de magie van de oude Halo games blijft bestaan. Halo is in elke vorm anders, maar toch ook weer niet. Halo bleef altijd op de één of andere manier Halo. Denk jij dat dit bij Halo 4 nog steeds zo blijft?