Dragon Quest III HD-2D Remake voorzien van Launch Trailer
The Legacy Begins...
Nog geen account? Registreer hier
Assassin’s Creed 3: “Te lange games maken is desastreus”. Dat meldt Alex Hutchinson, van Ubisoft, aan VG247. De man geeft daarnaast een aantal details vrij over de schaal van Assassin’s Creed 3 en legt netjes uit waarom een langgerekte titel precies rampzalige gevolgen kan hebben. Wordt Assassin’s Creed 3 echter nog wel een omvangrijke game?
Een titel als Assassin’s Creed staat natuurlijk garant voor een grote open wereld die jij zelf kan verkennen en ontdekken. Met deeltje drie is niets minder het geval, ongeacht de uitspraak van de heer Hutchinson. Ik laat Alex het even voor je ophelderen: “De game is gigantisch, zowel in fysieke omvang als speeltijd als hoeveelheid nieuwe gameplay die we hebben toegevoegd. We hebben veel van de ‘mechanics’ en systemen uit de vorige delen verwijderd, maar ik denk dat we nog steeds ‘pushen’ naar de grootst mogelijke omvang.” De creative director laat bovendien weten dat de game anderhalf keer zo groot wordt als Rome uit Assassin’s Creed: Brotherhood.
De meeste gamers krijgen het er ongetwijfeld warm van als er zoveel mogelijk content op een schijfje wordt gepropt. Zeker als het om singleplayer-games gaat, willen ze lekker lang aan de slag met een titel waar ze hun spaarvarkentje in alle leed voor hebben opengebroken. Voor Hutchinson bestaat er echter wel zoiets als teveel inhoud. Het gevaar van een overvloed aan content is namelijk, volgens Alex, dat het gamers weerhoudt om het einde van een game te halen. “Je kunt slechts met zoveel verschillende dingen tegelijkertijd bezig zijn in je hoofd, voordat het willekeurig en onsamenhangend begint te voelen.”
De man voegt daaraan toe: “We hebben daarnaast een hele hoge ‘completion rate’ met de franchise en als je een game te lang maakt, verlies je dat. Dat zou desastreus zijn voor een game als de onze, waar wij een grote waarde hechten aan de consistentie en continuïteit van het universum.”
Dat een grote hoeveelheid aan content een game kan breken is, naar mijn mening, klinkklare onzin (sorry, Alex). Een titel wordt toch juist veel aantrekkelijker wanneer je lekker veel content voorgeschoteld krijgt? Met een aanzienlijke inhoud ben je immers langer zoet en heb ikzelf in ieder geval het gevoel meer waar voor mijn geld te krijgen. Nou maar hopen dat ze bij Ubisoft deze uitspraken van Hutchinson met een korreltje zout nemen, en dat ze van Assassin’s Creed 3 een lang en smakelijk avontuur maken.