Menu Premium

Halo Infinite heeft meer tijd nodig volgens 343 Industries

Hylke Haagsma 21/02/2019 0 Tweet Het Like/Deel Het

Als het aan 343 Industries ligt nemen ze nog even de tijd als het gaat om Halo Infinite. Ze nemen extra tijd om een werkomgeving te creëren die de werkdruk van het ontwikkelteam ten goede moet doen.

In 2010 nam 343 Industries de Halo-franchise over van Bungie. De ontwikkelaar kreeg destrijds de zware taak om het grote en populaire franchise voort te zetten. Dit moesten ze doen met een beginnend bedrijf. Dit geeft Bonnie Ross, hoofd van 343 Industries, aan in een interview met USGamer.

Hoge werkdruk door het overnemen van de Halo franchise

Ook vertelt hij dat 343 Industries 55 mensen in dienst nam van verschillende bedrijven uit de game en filmindustrie voor de ontwikkeling van Halo 4. Deze werknemers hadden nog nooit samengewerkt en kende de Halo-engine niet. Dit zorgde voor grote uitdagingen. “Iedereen had het gevoel dat we de franchise niet mochten teleurstellen”, vertelt Ross.

Niemand had er nog eerder aan een Halo game gewerkt en dat zorgde voor een grote werkdruk. De Halo games zouden volgens Ross gebruik maken van een hele technische engine en dat maakt het moeilijker om er nieuwe content voor te maken.

Met Halo 5: Guardians kwamen beloftes over verbeteringen aan de engine en betere hulpmiddelen, hierdoor zou het makkelijker moeten zijn voor de ontwikkelaar om aan de game te werken. Halo 5 werd veel groter dan gedacht en hierdoor ontstond weer een gigantische werkdruk.

Langer werken aan Halo Infinite

Waar normaal twee tot drie jaar tussen verschillende Halo-games zit, gaat 343 nu meer tijd nemen voor Halo Infinite. Halo 5 kwam alweer in 2015 uit. Inmiddels hebben ze dus mogelijk al drie jaar aan de game kunnen werken inmiddels. Mogelijk komt hier dus nog 1 of 2 jaar bovenop. Iets wat naar ons idee de game alleen maar goed kan doen. We zullen alleen wel wat meer geduld moeten hebben.

Volg gamekings ook op social media Instagram Youtube
HomeVideosNieuwsPremiumPodcastMerch