Scribblenauts Showdown Review: “Multiplayer gevechten met woorden!”

05/04/2018 0 Tweet Het Like/Deel Het

Scribblenauts Showdown brengt party madness! De game is is weer helemaal terug van weggeweest en laat ze gezicht weer zien op de Switch. Je fantasie staat nog steeds centraal in de game, net zoals het puzzelen. Maar er zijn wel wat veranderingen doorgevoerd in vergelijking met zijn voorganger. Nu is deze game bijvoorbeeld een echte multiplayer showdown geworden. Of dat ten goed is van de ervaring is geworden hebben JJ en Emiel voor je gecheckt. Check Scribblenauts Showdown Review: “Multiplayer gevechten met woorden!”

Breng woorden tot leven in-game!

Zoals de meeste wel weten vind Scribblenauts zijn roots in 2009. Het spel werd toen ontwikkeld door 5TH Cell en was exclusief voor de Nintendo DS. Het spel is uitgebracht door Warner Bros. en Interactive Entertainment. Toen der tijd draaide de game om het personage Maxwell, die “Starties” moest verzamelen. Dit deed je door puzzels op te lossen.  Je moest namen op het scherm schrijven, om zo voorwerpen te spawnen die je kon gebruiken voor de oplossing. Nu is het iets anders geworden. Ten eerste is er een andere developer op de game gezet, genaamd Shiver Entertainment. En is de focus gelegd op het multiplayer aspect. Tot wel 4 spelers kunnen het tegen elkaar opnemen in meer dan 25 mini games. De game bevat naast de de ganzenboard gameplay ook een sandbox modus, net zoals alle vorige delen. Helaas zijn er wel maar 8 verschillende levels om te verkennen.

“Scribblenauts Showdown is voor de hele familie”

Emiel en JJ hebben de alleen gespeeld met de computer in als tegenstander. Maar eigenlijk komt deze game alleen goed tot zijn recht als je gezellig met je vrienden gaat spelen. Dat is net als bij Mario Party ook altijd de key voor het spelen van de game. Wat vinden jullie van de game? Zouden jullie hem er ook bij pakken voor een feestje? Of laten jullie hem lekker in de winkel liggen? Laat het weten in de comments!

Noot van de redactie: In tegenstelling tot wat de twee heren in de review beweren, is de game wel in het Nederlands speelbaar. Foei!