Burnout Paradise Remastered Review: “Is nostalgie genoeg?”

13/03/2018 0 Tweet Het Like/Deel Het

Daar is hij dan! De game is terug van weggeweest en is volledig geremastered! Gameplay van vroeger is verbeterd, graphics zijn tot de max opgepoetst en een stabiele framerate van 60 fps. Of is dat niet helemaal wat er is gebeurd? De game is door EA uit de oude doos getrokken en opnieuw uitgebracht. Voor oud gedienden is dit dan ook een throwback naar het verleden. Het iconische openingsnummer van Guns N’ Roses is nog steeds ongewijzigd gebleven. Maar is de game naast deze nostalgie, nog steeds relevant in 2018? Boris en JJ hebben de game gespeeld en zijn tot een conclusie gekomen. Check het in Burnout Paradise Remastered Review: “Is nostalgie genoeg?”

Alles naar de klote rijden in Burnout!

Het origineel is uitgebracht in het jaar 2008 voor Playstation 3, Xbox 360 en PC. Het spel in toen der tijd ontwikkeld door Criterion Games, waar onder andere Tony Crowther aan de productie had meegewerkt. Burnout Paradise speelt zich af in de open wereld, die bekend staat als Paradise City. De crash mode, die nu de Showtime mode wordt genoemd, kan overal gestart worden. Deze was toen der tijd goed veranderd, door de manier van schade die gegeven kon worden aan de auto. Ook begon je in de single player met een startrijbewijs. Deze kon je verbeteren door punten te scoren. Diverse evenementen waren er beschikbaar naast de crash modus. Stunt Run, Marked Man, Road Rage, Burning Route en ouderwets racen waren ook onderdeel van de game.

Nog interessant voor het grote publiek?

Nu is de game geremasterd en moet hij opnieuw het grote publiek aanspreken. Gaat dit lukken? Toen der tijd draaide de game vooral op de populaire crash modus en zijn open wereld. Tegenwoordig heeft bijna elke race game een open wereld. Daarop verkoopt hij dus niet meer. Nostalgie zal het moeten doen. Zal dat genoeg zijn? Je komt er achter in dit item!