Tannenberg review: Gevecht aan het oostfront

21/11/2017 0 Tweet Het Like/Deel Het

Een paar jaar terug verraste het Nederlandse Blackmill Games met hun multiplayer shooter Verdun. Deze game was de eerste multiplayer shooter die zich afspeelde in de eerste wereldoorlog, later kwam natuurlijk Battlefield 1 die zich ook afspeelde in de eerste wereldoorlog. Verdun is een multiplayer shooter met grote infantrie gevechten. Verdun speelde zich af op het westerfront van de Eerste Wereldoorlog, en Tannenberg op het oosterfront. Steven en Kevin hebben zich helemaal ondergedompeld in deze eerste wereldoorlog. Wat ze ervan vonden vertellen ze in deze “Tannenberg review: Gevecht aan het oostfront”.

“In vergelijking een hele trage shooter”

Tannenberg heeft de loopgraven van het westfront achter zich gelaten en gaat vol voor de wilde gebieden van het oostfront. Het gaat nog steeds over lange afstandsgevechten, man tegen man. De game is ontzettend realistisch, je kan niet met twee kogels in je lichaam overleven. Nee bij Tannenberg telt elke kogel. Daardoor moet je dus veel beter opletten dan bij moderne shooter zoals Call of Duty WW2 of Battlefield 1. Met dit realisme moet je daarom ook veel voorzichtiger spelen, hierdoor wordt de game stuk tactischer en dus ook langzamer. “Hier moet je van houden”  aldus Steven.

De game is gemaakt door het Nederlandse Blackmill Games, een klein studio maar toch ga je de game toch vergelijk met Battlefield 1 vind Kevin. De games spelen zich in dezelfde tijd af en hebben min of meer dezelfde speelstijl. Maar wat vind jij van Tannenberg? Ben je een groot fan van Eerste Wereldoorlog games of hou je van tactische shooters? Wat de antwoorden van Steven en Kevin zijn op deze vragen zie je in deze “Tannenberg review: Gevecht aan het oostfront”