Review Little Witch Academia: Chamber of Time. Japanse Harry Potter!

24/06/2018 0 Tweet Het Like/Deel Het

Je weet inmiddels hoe het gaat op kantoor. JJ krijgt de games binnen en verdeelt die over de presentatoren. Als er wat raars, unieks of indie tussen zit mikt hij hem op Kevins bureau en is de beste man weer een weekend zoet. Meestal pakt dat goed uit maar af en toe zit er een drollenbak van een game tussen. Ditmaal moest Kevin aan de slag met Little Witch Academia. Een anime game die zich afspeelt in de wereld van de gelijknamige serie. De serie kan je blijkbaar ook gewoon op Netflix kijken. Kevin heeft zich er in ieder geval in verdiept. Dus check nu: Review Little Witch Academia: Chamber of Time. Japanse Harry Potter!

Kevin speelt een klein heksje

Kevin heeft heel de week gespeeld met het kleine Japanse heksje Akko en haar vrienden. Hij heeft de mysteries van de Luna Nova Academie als geen ander doorgrond. Hij heeft magie gebruikt en natuurlijk de kracht van vriendschap om de zeven wonderen te ontdekken en een mysterieuze tijdverschuiving te verklaren. Dat belooft wat natuurlijk. De game bevat natuurlijk ook cutscenes, maar deze zijn geanimeerd door Studio Trigger. Deze studio maakt ook de anime zelf. Het is een sidescrolling actiegame met RPG-elementen. Je kan je personage upgraden en drops vinden om je builds te verbeteren.

De originele Little Witch Academia was een korte film uit 2013 en onderdeel van het Young Animator Training Project. De tweede film was een succesvolle Kickstarter en zag het licht in 2015. Inmiddels zijn het eerste en tweede seizoen te vinden op Netflix. Dan kan een videogame niet achterblijven natuurlijk. Het verhaal gaat om de kleine heks Akko die heks wil worden. Zijn jullie benieuwd of het ze gelukt is een goede Anime game te maken? Hebben jullie de anime en de korte films gezien? Laat het weten in de comments!