Menu Premium
Loading...

Eindejaarsinterview 2016 met Jelle

FotoGamekingsJelle
Google Plus Jelle Kunst
31/12/2016 0 Tweet Het Like/Deel Het

Fuck yeah, zo op de laatste dag van het jaar is hier het eindejaarsinterview van Jelle!

Voor Jelle was 2016 een goed jaar. Hij heeft veel tripjes kunnen doen, niet alleen voor Gamekings, maar ook privé. New Orleans en Tokyo bijvoorbeeld. Waarvan de laatste hier en daar wat vaag in zijn geheugen staat, vanwege de No Sleep Till Tokyo challenge. Ook vertelt Jelle over de uitdagingen bij Blammo. Door de jaren heen is zijn rol een paar keer veranderd. Van editor naar creative director, maar ook redactie en productie. Ook praat hij over de rol van de televisie afleveringen en de webitems en wat voor nieuwe dingen gepland staan in 2017.

Tot slot natuurlijk het vaste onderdeel van de eindejaarsinterviews, namelijk de top 10 lijstjes! Check hier het Eindejaarsinterview 2016 met Jelle!

Loading...
  • ZurePruim

    Jelle:
    For a 5-year-old, one year is 20% of their entire life. For a 50-year-old, however, one year is only 2% of their life. This “ratio theory,” proposed by Janet in 1877, suggests that we are constantly comparing time intervals with the total amount of time we’ve already lived.

    Maw. hoe ouder je wordt des te sneller lijkt tijd te gaan.

  • Jamie

    “Aan Jelle om het spits af te bijten”

    • Tijl Van de Velde

      Volgend jaar zal hij misschien wel als eerste aan bod komen. De stagiaire in kwestie zal zich vergist hebben.

    • ja hij had als eerste moeten komen maar er was iets mis met de video. Los van de lengte 😉

      • RomeoNovember

        Jelle zat erin bedoel je? Die fout is nog niet gefixt hoor!?

        • Bjorn Heckers

          lol

  • johan solo

    maar 1 uur en 3 kwartier???

    • deadstroke030

      jep

  • Joost

    Is die thumbnail een imitatie van Jesus aan het kruis die net in zijn broek heeft gescheten? 🙂

    Hier wat theorieën over de perceptie van tijd en leeftijd: https://theconversation.com/why-time-seems-to-go-by-more-quickly-as-we-get-older-63354

    Alvast een fijne jaarwisseling gewenst en het beste voor 2017… en raak geen vingers kwijt vannacht; dat gamed zo onhandig!

    • BroerKonijn

      Ik heb hetzelfde idee maar ik denk niet dat het een imitatie is.

  • deadstroke030

    der zal maar 1 interview kome vandaag denk ik aangezien de lengte bijna 2 uur damm

  • Frott

    Als je nog steeds gelooft in TV en daar een week arbeid aan wil leveren , maar een kwartier nodig hebt om te beargumenteren dat een podcast toch echt een uur extra arbeid per week vereist, die er blijkbaar niet is, dan wordt je echt oud, Jelle, en heb je niet meer een reële blik op de mediawereld.

    • RomeoNovember

      Dit is iets waar gamekings wel vaker de fout in gaat, heilig in zichzelf geloven. Ze maken altijd alles en iedereen belachelijk en praten over hoe ze van alles fout doen, maar zelf passen ze zich toch ook maar minimaal aan.

    • Jean-Pierre Dekker

      Iedereen heeft altijd wel weer zijn oordeel klaar staan. volgens mij heb je geen flauw idee wat er allemaal afspeelt op de Gamekings redactie? ik denk dat jelle het prima verwoord heeft in dit interview waar ze allemaal mee moeten reilen en zeilen bij Gamekings.

  • deadstroke030

    de tv medium zal langzaam veranderen nu met netflix, hulu, amzonprime film1 , hbo nu van de zender helaas. als je een film kijkt op een regulier kanaal zoals sbs Veronica rtl daar is het om de 10 20 min reclame en vooral bij sbs 6 is het niet te doen bij een film is het om de 15 min reclame en die reclame duurt dan 5 min en das gewoon niet te doen en niet meer van deze tijd dan gaan mensen weg en zoeken het via de pc of tablet wat ze willen kijken.

  • deadstroke030

    misschien een nieuwe functie creëren moderator van de gamekings website.

  • Frott

    53:45 : maar het lukte wel om een paar maanden na Premium , van het geld van Premium, om een paar man naar Tokyo te sturen en daar 6 items van te maken?

    • deadstroke030

      dus ooit gaat alles op premium

  • Fantastic xNL

    Bij natuurkunde zou je dat juist moeten hebben Jelle. Daar leer je hoe dingen in elkaar zitten…

    • GekkeAr

      Niet (echt) op de middelbare school. Tenminste vind ik. Ik had het op middelbare school met scheikunde, hoe zit het in elkaar. Maar pas als je het gaat studeren weet je het het werkt.

      • Fantastic xNL

        Het is letterlijk de wetenschap. Als je dat dan niet trekt omdat je zogenaamd alles wil weten gaat er ergens iets mis.

        • GekkeAr

          Nee zo bedoel ik het niet.
          Ik wilde juist meer diepgang.
          Op de middelbare school bleef alles te oppervlakkig. Een bepaald verschijnsel gebeurde gewoon. Maar waarom dan!
          Als je het gaat studeren, kom je daar achter. (Daarom studeer ik dus ook Chemie.)

          • Michel

            HBO/WO?

          • GekkeAr

            HBO

          • Xavier Roemer

            Er is natuurlijk altijd een gradatie. Doe je HBO–> ‘Op de uni weet je echt hoe het in elkaar zit’, doe je WO –> ‘je moet promoveren op punt X of Y om te weten…’. etc., etc.

          • GekkeAr

            True.

  • deadstroke030

    ik heb 1 keer een vage Aziatische film gezien die 4 uur duurde geen idee hoe die heten maar was s avonds op mtv of the box ongeveer 10 jaar geleden het enige wat ik weet dat het in de toekomst afspeelde

    • Harry Nak

      Een Japanse film die in de toekomst speelt? Dat kunnen er maar een paar zijn.

      • deadstroke030

        ik weet echt niet meer hoe die film heet maar kan wel stukjes voor de geest halen

    • Misschien bedoel je Casshern?

      • deadstroke030

        nee die was het niet heb net gekeken op YouTube maar dat was hem nie
        het enige wat ik me herinner dat het iets met klonen was en in de toekomst en een soort speciaal gevechts pak had

    • RomeoNovember

      Was het niet gewoon late night porno?

      • deadstroke030

        nee want ik heb geen naakt gezien in die film

  • deadstroke030

    leuk interview niks op aan te merken

    • beste comment van 2016!

      • deadstroke030

        Boris wanneer komt jou interview

        • morgen om 15 uur

          • Harry Nak

            Dan slaap ik nog 🙁

          • GKMelle

            Denk dat hij er later op de dag ook nog wel op staat…

          • Harry Nak

            is dit niet live dan?

          • GKMelle

            Nou dít wel…

          • Jamie

            weet niet man, we hebben natuurlijk wel steeds te maken met het kapitalisme

          • Ranesh Vai

            Dit zou juist een reden zijn dat het er op blijft. Langer aanbod is immers meer clicks, is meer geld.

          • RomeoNovember

            Dat is niet hoe het internet werkt melle

          • Frank van Doorn

            Nice ben benieuwd. Want dan zien we serieuze boris.

          • Ossies Power

            Dan ben ik de nieuwjaars duik aan het doen hahahah

          • Dark Descent

            Horen we daarin nog iets over weltschmerz en hoe het daar mee gaat? Ik ben daar vrij benieuwd naar.

  • andrelepate

    Vind de interviews die ik tot nu toe heb gezien echt leuk om te kijken! Ook hier weer leuk om zoveel achtergrond info te krijgen, en bijzonder om te zien hoe Jelle zich verbonden voelt met de GK identiteit.

    Wel weer een erg lang interview, maar ik luister m gewoon tijdens het huishouden 😉

    Tenslotte even over het K woord. Als patiënt heb ik er absoluut geen moeite mee (gebruik het zelf ook) maar N = 1 natuurlijk.

    Beste wensen!

    • Ranesh Vai

      Het is niet alleen de vraag of het kwetsend is. Ik gebruikte het vroeger ook best veel, zelfs tegen mensen waartegen ik het probeerde niet te doen (bijv. omdat ze het hadden of omdat ze een naaste hadden die er aan leed of er aan overleden was). Het is ook gewoon een stukje aan sociale ontwikkeling. Het is ook vrij uit de tijd. Mensen die het tegenwoordig nog nodig hebben, beschouw ik per definitie als minder ontwikkeld.

      • andrelepate

        Knap dat je jezelf weet in te houden, maar om anderen op basis van jouw eigen ontwikkeling per definitie minder ontwikkeld te noemen getuigt m.i. van een vrij rigide en egocentrische opvatting van sociale ontwikkeling. Los daarvan lijkt het niet meer gebruiken van het woord mij ook de beste en meest veilige keuze, maar als je als mediamaker bewust de keuze maakt om geen fluwelen handschoenen aan te trekken, dan is dat je goed recht.

        Anyway, een gezond 2017 gewenst 😉

        • Ranesh Vai

          Het jezelf kunnen inhouden of het kunnen kanaliseren van je frustratie op een andere manier is ook een vorm van sociale ontwikkeling. En een paar jaar geleden was het misschien wat normaler om het woord te gebruiken, maar tegenwoordig niet meer.

          Natuurlijk is het niet fail proof om mensen op basis hiervan te selecteren; de meest briljante mensen maken immers bepaalde fouten of hebben tekortkomingen. Maar als ik zo om me heen kijk, klopt het wel redelijk.

          Hoe dan ook, jij ook een goed uiteinde toegewenst + een gezond 2017 :).

          • andrelepate

            Als ‘vuistregel’ ben ik het zeker met je eens. Per definitie vond ik wat te sterk uitgedrukt. Ben iig blij dat er hier ook normaal gediscussieerd kan worden, dat zie ik dan weer als teken van sociale ontwikkeling 😉

  • Dark Descent

    Jelle dat omzetten en doorsturen naar een podcast heet automatiseren. Waarom zou je dat handmatig willen doen?

  • Bloempjes

    Wat die podcasts betreft. Er zijn sites waar je letterlijk Youtube videos kan omzetten in audio zoals bij http://www.youtube-mp3.org/nl. Nou heb ik totaal geen verstand van video bewerking en audio maar het lijkt mij dat zoiets geautomatiseerd ook voor langere (niet Youtube) video’s moet werken. De audio upload je dan naar soundcloud of iets dergelijks en het linkje daarvan plaats je in de beschrijving.

    • Ranesh Vai

      Boris gaat er in zijn interview op in. Het antwoord zal zijn dat dit niet zomaar kan en waarschijnlijk niet gaat gebeuren op korte termijn. Het rippen van de audio is geen kunst inderdaad. Maar daar gaat het dus niet om.

  • GekkeAr

    De huidige gezamenlijke top 10:

    https://uploads.disquscdn.com/images/a3650b27a8ef035e8f0aaed897c2264bbe8fca21f26b1b239ace81bd1c18bf46.jpg

    Hoe de top 10 samengesteld wordt, kan gelezen worden onder het interview met David.

    1. Overwatch
    2. Firewatch
    3. Dark Souls 3
    4. Dishonored 2
    5. Inside
    6. Pokémon Sun and Moon
    7. Battlefield 1
    8. Uncharted 4: A Thief’s End
    9. Titanfall 2
    10. Pokémon Go

    • RomeoNovember

      Ik verwacht wel dat de redactie een mooi kaartje/bloemetje naar gekkeAr stuurt hiervoor?

      • GekkeAr

        Haha, das nergens voor nodig hoor.

  • sa_nl

    Mooi interview Jelle, je hebt geen boodschap voor ons, maar ik wens je toch een fijne jaarwisseling, en een fantastisch en gezond 2017.

  • GekkeAr

    1:38:57 “She” = “Her”

  • PeterJZ

    Jelle, ik denk niet dat het een probleem is dat je vragen stelt en/of de status quo in twijfel trekt. Ik denk dat het voornaamste probleem is dat je je in stelling blijft vastbijten, zonder daar een goede reden voor te hebben. Of in ieder geval, zonder dat je deze reden kenbaar maakt aan de kijker. Een tweede probleem is dat te pas en te onpas vragen stellen van ‘recalcitrante’ aard, kan leiden tot irritatie doordat het af kan leiden van het daadwerkelijke onderwerp(zoals bij je arme arme vader). De neiging hebben om je tegen stellingen te verzetten en het tegendeel proberen te bewijzen is prima(in mijn ogen zelfs een goede eigenschap). Je zodoende vastbijten in andere, vaak net zo min bewijsbare (of soms zelfs belachelijke) stellingen, is dat echter niet.

    Neem het voorbeeld van dat kaartspel waar je het over had. Een spel is gebaseerd op regels. Zonder deze regels kan je het spel niet spelen. Uiteraard zou je het spel kunnen spelen als de nummers en cijfers anders inricht waren. Maar zo kan je ook de vraag stellen: waarom komt de 3 na de 2? Nou simpel: omdat dat zo is afgesproken. Als in deze context en volgens deze regels, de boer na de 9 komt (of wat het dan ook was), dan is dat zo. Uiteraard kan je discussiëren over waarom dat zo is, dat leidt echter af van het doel waarmee je bent gaan zitten: het spelen van een spel. Een quasi-filosofische discussie over dit onderwerp kan leuk zijn, maar moet wel z’n plaats en tijd kennen. Zo kan je over ieder onderwerp filosofische vragen stellen. Maar als je een spel aan het spelen bent, dan wil je een spel spelen. Als je pannenkoeken wil bakken, dan wil je pannenkoeken bakken. Uiteraard kan je in sommige gevallen beide doen – zo kan je een discussie aan gaan tijdens het spelen van een spel. Maar als jouw gedrag dit onmogelijk maakt, dan doe je toch echt iets verkeerd.

    De meeste mensen hebben dan ook absoluut geen zin in een discussie over waarom de regels in een spel zijn zoals ze zijn. Heb jij die drang wel, dan is jouw interesse in strijd met de interesse van die andere persoon, en dan zorgt dat voor irritatie. Als je dan nog een stapje verder gaat en je vastbijt in dat de boer niet na de 9 moet komen(en laten we wel wezen, vaak wordt er niet eens uitgelegd waarom jij iets vind*kuch*), dan lijkt het al snel alsof je het spel simpelweg niet wil spelen of wil verpesten.
    Als je het dan toch niet kan laten om zo’n vraag te stellen, luister dan ook daadwerkelijk, toon interesse in de mening van andere en probeer jouw interesse niet de overhand te laten nemen in waar je voor bent gaan zitten. Toon je geen interesse? Waarom stel je de vraag dan? Luister je niet? Waarom stel je de vraag dan? Verpest je waarvoor je bent gaan zitten? Waarom ben je er dan überhaupt voor gaan zitten? Zo stel ik mij tijdens het kijken van videos soms (en nee, lang niet altijd) de vraag: “waarom zit die gozer er bij? Heeft hij er wel zin in?”.
    Heb je overigens echt het gevoel en de intentie om mensen te irriteren en het plezier te ontnemen? Als dat echt zo is, dan zou ik mezelf afvragen: waarom doe ik dat en moet ik daar niet iets aan veranderen. (Luisterend naar de video vind je het zelf wel prima zo – wat ik persoonlijk een best kwalijke zaak vind.)

    TL;DR:
    Het is goed dat je vragen blijft stellen – waarvan je zelf ook aangeeft dat het een toegevoegde waarde heeft bij het maken van media – waar ik het ook helemaal mee eens ben. Maar als jij de vraag “waarom” zo belangrijk vind, waarom stel jij deze vraag dan niet ook aan jezelf en over je eigen gedrag?
    Mijn voornaamste kritiek punten zijn: 1) je mag je ongelijk wel eens (wat meer) toegeven (waarom doe je dat bijna nooit?); 2) je moet niet zo lang door gaan over totaal onzinnige onderwerpen(waarom doe je dat?); 3) Je moet je ‘recalcitrante’ stellingen beter(of überhaupt) onderbouwen(waarom…) 4) als je een vraag stelt, toon dan meer interesse in het antwoord, en roep niet meteen: “ja maar!”(waarom…).
    En als je jezelf hier totaal niet in kan vinden(wat mij sterk lijkt), dan kan je jezelf de vraag stellen: “waarom schrijft die gozer dit?”

    Leuk interview en alvast een gelukkig nieuw jaar!
    Al vraag ik mij af waarom nieuwjaar überhaupt iets is wat we moeten vieren. En waarom zeggen we ‘gelukkig nieuwjaar’ en niet ‘zalig nieuwjaar’? (of wellicht vraag ik mij dat helemaal niet af 😉 )

  • Wendel Ravenwoud

    Ik juich het idee van podcasts wel toe. Vooral een item zoals dit interview leent zich uitstekend voor op je mp3 speler of telefoon tijdens het reizen of hardlopen en dergelijke activiteiten.
    Is het geen idee om, naast de korte, gamekings extra videos, ook de langere items (brievenmaandagen, einde van de week vrijdagen, reviews) op youtube te zetten?
    Ten eerste hebben mensen dan zelf de optie om de video naar mp3 formaat te converteren (zijn tientallen gratis programma’s voor).
    En ten tweede hebben de mensen dan de optie om het item in de toekomst nog een keer terug tekijken. Fijne jaarwisseling!

    • Ranesh Vai

      Hier gaat Boris tijdens zijn interview op in. Skate had meerderen het idee in de comments zien opperen (waaronder ik). Skate gaf in zijn livestream aan dat het antwoord degenen die een podcast-formaat willen, niet zal bevallen. Ben benieuwd naar wat de reden is.

      • Wendel Ravenwoud

        Misschien dat podcasts inderdaad niet haalbaar zijn, maar ook de langere items op YouTube plaatsen kost niet echt veel extra tijd en moeite lijkt me. Er zijn vele YouTube-to-mp3 converters. Ik ken geen programma waarmee je een video van de gamekings site naar audio kan omzetten. Misschien dat iemand dit wel weet?

        • Ranesh Vai

          Het gaat niet om de technische beperking. Ze gebruiken losse audio-oplossingen, dus ze hebben het waarschijnlijk sowieso al liggen. Het zal wel gaan om het structureel kunnen aanbieden van content waarbij soms licenties betaald worden, wat ervoor zorgt dat dit ook moet voor de podcast of dat ze daarvoor niet dezelfde toestemming krijgen. Maar goed, dit is giswerk. Effe het interview met Boris afwachten.

  • Bridgeman

    Tof interview Jelle, jammer dat ie zo kort is.

    • RomeoNovember

      Precies, dit slaat natuurlijk nergens op. We verwachten een hoogstaand langdurend eindejaarsinterview en dan krijgen we dit kort mini filmpje.

  • Frank van Doorn

    Dit duurt mij te lang 1.50 minuten. Vind een uurtje lang genoeg.

    • Ranesh Vai

      Dan stop je met kijken en ga je een andere keer verder. Vreemde manier van afronden trouwens. De meesten zouden zeggen dat het 1 uur en 45/46 minuten duurt.

      • Padawan1993

        Frank van Doorn zeurt altijd in de comments.

        • Ranesh Vai

          Ik vind dit wel meevallen. Hij heeft ook andere momenten, maar als iemand gewoon redelijk normaal doet, behandel ik hem of haar ook als zodanig en ga ik niet refereren naar ander gedrag, tenzij het echt iets vreemds is.

        • Frank van Doorn

          Oh nee hoor maar ik vind een interview van hem te lang. Uurtje vind ik meer dan genoeg. Daarbij niet elke keer naar het verleden terug grijpen beetje kinderachtig

          • Padawan1993

            Mee eens, zal ik niet meer doen.

  • Soulreaver

    Kort maar krachtig 😉 Maareh ff serieus, vind ik goed om te horen dat jullie nog meer geen richten op premium is mij zeer goed bevallen dit jaar dus hoop dat jullie in 2017 het kunnen evenaren of zelfs verbeteren, ga zo doorrrrr Gamekings!

    • Kid MMXV

      Aanvulling hierop. Premium is in ontwikkeling. De redactie van GK is erg klein, tijd is beperkt en elke verandering moet worden ingecalculeerd worden (omdat er weinig tijd/geld is voor try-outs).

      Ik vermeld dit hier nog even bij omdat ik vaak lees dat mensen een verkeerd beeld hebben bij wat premium is en hoe premium wordt gemaakt.

      • Ranesh Vai

        Het helpt natuurlijk ook niet als de communicatie achter het idee erachter verandert. Waar het eerst meer een sponsor-construct was, is het nu opeens wel iets dat content van een hogere aard betreft.

        Verder mogen mensen natuurlijk ook kritisch zijn. Feit is dat er bepaalde keuzes gemaakt worden die als aanleiding niet de beperkte bronnen als aanleiding hebben. Het is niet vreemd wanneer mensen daar dan tegen ageren, zeker wanneer er een verplicht betaal model aanwezig is voor een flink deel van de content.

        • Kid MMXV

          In deze valkuil is Jelle in dit item opnieuw getrapt. Hij heeft aan de ene kant heel eerlijk verteld hoe de reactie te werk gaat en dat ze gerust tot 20 en 21h `s avonds bezig zijn (beginnen ook om 11/12h achja). Maar hyped wel weer premium met content die uren en uren aan redactioneel werk kost.
          Daarom de sidenote.

          • 11/12h? De redactieleden zitten rond tienen al aan de bureaus hoor.

          • RomeoNovember

            Zo, pas maar op dat ze niet moe worden zeg. 10 uur al aan het werk. ?Geintje he mannen?

          • Steven

            “AL” inderdaad XD

          • Maar in tegenstelling tot veel andere mensen die van 9 tot 5 werken zelden om vijf, zes uur klaar.

          • RomeoNovember

            Ik werk van 6 tot meestal een uurtje of 8

          • En de resterende 22 uur bestaat zeker uit slapen, vreten en lekker op je luie reet zitten? ?

          • RomeoNovember

            Stalk je mij? Hoe weet je dit?

          • Leer mij onze community kennen.

          • Willem-Jan

            zo zo om 10 uur al….whahahahahahaha

  • Jordy

    Jelle had zichzelf prima kunnen interviewen.

  • Padawan1993

    Wie liked nog meer wel eens zijn eigen comments om te kijken wie je geliked hebben?

    • Kid MMXV

      Ik. Jelle-fan, mede narcist.

    • Ranesh Vai

      Als je er gewoon boven hovert met je muis zie je het ook al.

  • FGras

    Het eindjaarsinterview begint om: 1:22:35

    Speciaal en enkel voor Jelle.

  • optimuspecs

    Wat een blik!

  • jefmode079

    3 duizend procent mee eens met dat wiskunde. Mooi 2017

  • Netniuq

    Jelle is zo iemand met wie ik het 50% van de tijd compleet eens ben, en 50% van de tijd compleet mee oneens ben. Maar ik kan het wel waarderen dat ie blijft bij wat hij vindt, ook al is het soms “recalcitrant”. Ik zal het niet altijd met je eens zijn, maar een Gamekings zonder Jelle is toch minder.

  • NegersZijnZwart

    Waarschijnlijk wordt ik hierdoor digitaal gestenigd, maar Jelle en Boris zijn by far mijn favoriete Gamekings

    • Nah. Hooguit vanwege het feit dat je word met dt schrijft.

      • Steez977

        1 dag geleden? Skate start scherp 🙂

        • Nee, twee dagen geleden. Toen mijn brein nog niet tijdelijk uitgeschakeld was. Ben nog steeds in recovery mode. Au.

    • Harry Nak

      “gooit een steen”

  • Xavier Roemer

    Ik vind het wel een beetje makkelijk zoals Jelle over anderen roept dat het vaak ondoordacht is en niet-professioneel. Wanneer ik kijk naar de beeldkwaliteit hier op de site, heb ik altijd het idee dat de camera-techniek vaak tegenvalt. De betere techkanalen op Youtube zien er altijd een stuk gelikter uit, en dat zijn echt geen kanalen met een dik budget. Verder wordt er over de techitems helemaal niet zo goed nagedacht en de inhoudelijke items waarin bepaalde vraagstukken of kwesties besproken worden langs een discussie ook niet. Ik vind het niveau dan juist getuigen van een basis die zwak is (ondoordacht, gebaseerd op impulsieve ideeën). Immers hoef je niet briljant te zijn om je feiten correct te hebben om een selectie te maken tussen mensen die een onderwerp wat breder kunnen coveren (zodat er niet alleen maar voor- of tegenstanders ergens zitten).

    Ook is het wel erg makkelijk om het als je concept te zien dat je unscripted werkt (wat ok is, maar gedaan wordt door zoveel van dit soort media) en er vervolgens alleen maar plezier gemaakt wordt. Ik wed dat een item waarin het onderwerp vervolgens amper of zeer beperkt besproken wordt, door Jelle gezien wordt als iets wat uit het briljante Gk-concept kan rollen. Maar dit is gewoon een gebrek aan het hebben van een kritische kwaliteitsnorm. Een andere noemer eraan geven maakt niet dat dit anders is.

    Dit zie je ook terug in dat voorbeeld over het klaverjassen. Je wil weten waarom? Zoek dan de historie gewoon eens op. Maar die stap neemt hij vervolgens niet. Er is niets concreters dan wiskunde. Het waarom is tot in de puntjes uit te zoeken en volgens mij ook altijd onderdeel van het vak. Voor Natuurkunde en grotere mate scheikunde ligt het wat anders. Maar in principe is het waarom altijd terug te vinden. Echter is het typisch dat we deze neiging van Jelle de regisseur nooit terugzien wanneer een inhoudelijk item besproken wordt. Zowel in items waar hij zelf in zit, als waar hij de regie cq. productietechnische zeggenschap over heeft.

    Dat op een standpunt zetten van Gamekings waarbij Jelle roept dat ze van alles al zo lang doen en anderen daarin nu pas volgen, is naïef. Ten eerste is het niet waar dat ze dit als eerste doen; de vlog stijl is nooit bijzonder geweest. Vloggen werd pas een ding toen mensen met eigen cameraatjes/telefoons op pad gingen en over eigen belevenissen praatten, maar unscripted een trip filmen wordt al sinds de jaren ’80 gedaan als het daarvoor niet ook al was. Ten tweede is het niet zo dat anderen volgers zijn, maar gewoonweg aantonen dat de productie van Gamekings gewoon niet erg bijzonder is. Voor alle duidelijkheid, dit is ok. Het gaat om de characters van de redacteuren, jullie ervaring en de inhoud die jullie kunnen brengen. Maar ga me niet vertellen dat de productie zo geweldig is wanneer tal van kanalen op youtube die enigszins professioneel aangepakt zijn jullie qua productiekwaliteit voorbij te steken (en inhoudelijk eigenlijk altijd beter zijn als het over iets anders gaat dan games, en als het wel over games gaat gelijkwaardig kunnen zijn en ook beter).

    De kracht van Gamekings zit in de mensen. Dit is wat uniek is en nergens anders te vinden is. Daar hoort Jelle overigens ook bij uiteraard, laat dit a.u.b. duidelijk zijn. Maar zijn eigen idee over hoe hij zichzelf op de schouders denkt te kunnen kloppen hangt ontzettend van naïviteit aan elkaar. Jammer dat hij zich dit niet realiseert. Dit heeft overigens niets met narcisme te maken.

    Overigens, dat alternatieve gedrag is echt wat wanneer je daadwerkelijk die keus maakt uit je zelf. Jelle laat zich echter leiden door het anders willen zijn en zichzelf als zodanig te omschrijven. Hiermee is hij feitelijk zo conformistisch als maar zijn kan.

    Anyway, een goed uiteinde allemaal en de beste wensen voor 2017.

    • Xao Ralas

      Ben het wel met je eens. Dat Jelle zegt dat hij er hard voor werkt om het beeld er goed uit te laten zien geloof ik best, maar dit betekent niet dat het er ook geweldig uit ziet. De stap naar HD liet erg lang op zich wachten, en wanneer je nu kijkt naar hoe de interviews eruit ziet, is het gewoon grindy-spul. Dat ze de camera’s niet hebben die onder deze lichtomstandigheden niet goed kunnen schieten, ala. Maar kies dan niet voor een dergelijke setting. Ik ben het verder wel met je eens over overige productietechnische en inhoudelijke keuzen. De standaard reactie is dat het van de zijlijn wel makkelijk roepen is, maar een degelijk item verzinnen, de inhoud laten kloppen of gewoon goed ergens naar kijken heeft hier niets mee te maken. Verder, als je roept dat anderen kut zijn, krijg je het gewoon op je plaat wanneer je niet laat zien waarom jij beter bent.

      Dus veel dingen die Jelle roept, herken ik totaal niet. Hij heeft het er bijv. over dat de dingen waar ze het over hebben, dat je dit ook in de getoonde gameplay ziet. Maar ik vind juist dat dit soort visuele onderbouwingen meestal juist uitblijven en dat beelden vaak bijna random erbij geplakt zijn.

  • Xao Ralas

    Geen idee hoe lang deze blijft staan. Maar dit was gewoon 2 minuten werk (uitzoeken hoe het moest, URL vinden in paginabron en via de betreffende site laten omzetten en downloaden):

    AudioOnly EIndejaarsinterview Jelle, downloadgrootte 126 MB):
    http://srv95.clipconverter.cc/download/r5Syh29ysGawY7Wr2NmcbbVhnGpnZWxrlpmUtHyc0aJ3oqeuy9XXnas%3D/InterviewGKJelleAudioOnly.mp3

    Maar misschien dat we van Boris morgen een betere reden horen. Dat het videocontent betreft dat Gamekings maakt is geen argument. Ooit zeiden ze ook dat let’s plays en streamen van games dom waren, en ze proberen ook werk te maken van nieuwsrapportage (wat duidelijk geen videocontent is). Verder is Blammo een media-bedrijf, dus waarom zou audio daar niet bij passen, zeker als de community daarom vraagt? Nogmaals, misschien is het te makkelijk gedacht van me, maar dat het te veel tijd kost of niet conform het concept is, gaat er bij mij niet in.

    Ik hoop dat iedereen fijne dagen een goede kerst (anders lopen mensen te zeiken dat ons landje zo erg veranderd is, ondanks dat we het al decennia zo zeggen) gehad heeft, een goed uiteinde toegewenst en de beste wensen voor het komende jaar!

    • Harry

      Volgens mij hebben ze hier een handje van om de hete brei heen draaien en nooit man en paard te noemen. Het is heel simpel. Iemand die een podcast luistert komt niet op de site, ziet niet alle advertenties en reclame filmpjes. Bovendien kan een podcast ook heel makkelijk onderling gedeeld worden.

      En dan nog snap ik het niet. Je kan een eenmaal gemaakte podcast ook in drie stukken knippen en er op die punten standaard audio reclames tussen zetten. Natuurlijk is het vervelend dat er minden in een verhaal plotseling reclame tussenkomt maar ja dat zijn we ook al gewend van de filmpje op de site met die ‘jarring’ reclame die ze proberen halverwege op te starten (bij mij skipt alleen het item even).

      • Xao Ralas

        Ook podcasts krijgen advertentie-inkomsten en je kan standaard advertenties voor podcasts plaatsen, dus dat is niet het argument. Het kan wel onderling gedeeld worden, maar dan zitten die advertenties er in principe nog steeds bij, tenzij mensen gaan knippen. Maar het is net zo veel moeite om de video’s hier op de site te downloaden. Of eigenlijk minder zelfs, de link staat immers gewoon in de bron.

      • Bloempjes

        Ik luister aardig wat podcasts en daar zitten bijna altijd advertenties in verwerkt wat ze vaak ook nog op een leuke niet storende manier doen. Als zo’n advertentie praatje al storend is dan skip ik het vaak niet eens door omdat ik met wat anders bezig ben. Kort gezegd denk ik dat ze daar meer reclame inkomsten mee kunnen behalen dan met legio aan adblock gebruikers en mensen die standaard de ads aan het begin van videos wegdrukken.

        • Harry

          De reclames bij de GiantBomb podcasts zijn altijd hilarisch ja. Ik weet zeker dat Skate daar wat mee kan.

          Mijn inschatting was meer dat als ze het al doen dat het net zo erg word als de extra reclame halverwege de video items nu. Gewoon patsboem midden in een item. Dat is trouwens ook vreemd wanneer je de mond zo vol hebt over de kwaliteit van je video items en dat je ze dan zelf zo verneukt.

      • Ranesh Vai

        Het hoeven niet eens echt ads te zijn, ze kunnen het ook zelf voorlezen. Zou hier op de site overigens ook kunnen in plaats van de standaard reclames. Misschien verdienen ze dan ook nog eens extra geld voor content creatie. Zeker wanneer ze dingen hebben waar ze zelf achter staan, zoals specifieke games, maar het kan net zo goed een kledingmerk zijn of iets anders dat met lifestyle te maken heeft.

  • Soprano

    My ninja

  • Laurens!-_-!

    Een lang tof interview en best wel een verrassende top 10. En man dat is toch een best totaal pakket aan aflevering waar je aan hebt gewerkt.

    ‘Je kan er over nadenken, doe dat dan ook’.

    Jelle, alvast de beste wensen voor 2017.

  • Jassefras

    Jelle, Jelle, ik zeg dit alleen omdat je zelf aangaf op je taal te willen letten..

    Soit is Frans, en je spreekt het uit als swáh. Maar leuk interview, goed gedaan, ga zo door, we love you bb.

    • Michel

      ‘Herhaling van zetten’.

  • oswald

    *Spoilers Starwars, beetje late reactie op Rogue One maar kon het niet laten*

    Jelle, maak je geen zorgen wat Rogue One betreft. Ik ben een enorme fan van de originele Starwars trilogie en hoewel ik The Force Awakens nog (door uiteenlopende redenen) een tikkeltje een “mixed bag” vond, vind ik Rogue One een aanfluiting mede door wat je zelf al omschrijft in dit item. Het eerste uur is zeer fragmentarisch en springt van de hak op de tak. Dit deed de grote potentie van het plot zo erg te kort dat het naar mijn idee niet het geval is van een bewuste keuze maar eerder matige scriptwriting en re-shoots. Het had denk ik grote voordelen kunnen pakken door veel meer uitwerking en rust in de setup te brengen waardoor je ook meer gewicht aan situatie kan geven. Enkele nadelen in de eerste helft: geen één van de locaties wordt fatsoenlijk established, we zoomen van de ene plek naar de anderen. We hebben totaal geen emotionele binding met de karakters die van alles overkomt, er worden interessante elementen geïntroduceerd maar meteen ook weer verlaten (denk aan Forest Whitaker’s karakter, het monster of inderdaad die Temple / überhaupt de stad eromheen die niet voorzien is van enige diepgang of relevantie).

    Dit vond ik zelf een vervelend begin dat de originele Starwars films en TFA juist goed deden. Vervolgens krijgen we een overleden acteur terug te zien, volledig CGI gegenereerd in 3D wat echt wansmakelijk is en mij uit de film haalde. Deze keuze luidt het thema in waarin Rogue One zich helaas stevig koppelt aan de oh-zo slechte Prequels en Special Editions van Starwars: de geweldige praktische effecten en echte elementen uit de oude Starwars films (in dit geval complete acteurs) vervangen met CGI die het gewicht uit de film haalt. Het blijft helaas niet bij Tarkin maar ze doen dit nog een keer met princess Leia. Het is overduidelijk geen acteur dus we maken nu een scheiding in het universum tussen echte acteurs en CGI acteurs die zonder goede redenen ons steeds uit de scene halen. Tot slot hebben we ook nog het optreden van Darth Vader wat ik toch weer veel te overdreven vind. Het voelt als prequel spul en het voelt als fanservice. Darth Vader was totaal niet nodig in Rogue One en we zien hem ook nog eens helemaal losgaan in een actiefilm moment. Dit gebeurd ook nog eens vlak voordat A New Hope zou beginnen en voelt daardoor inconsistent als je hem ziet optreden aan het begin van die film. Ik denk dat het als spinoff film echt iets heel erg “eigens” had kunnen doen zonder teveel herhaling of het gewicht van een saga die voor een deel al besmet was matige producten. In plaats daarvan hebben ze een Prequel gemaakt, niet alleen in chronologie maar helaas ook in lijn van de kwaliteit van bijv. Episode 2 of 3.

    • Bas

      Ik vond de film ook matig, langzaam op gang en wat oppervlakkig. Makkelijk een gaatje vullen en geld verdienen natuurlijk. Hij alleen geen aanfluiting, vind ik. En ik wist helemaal niet dat er CGI voor Tarkin en Leia gebruikt was en dit viel mij ook niet op.

      • Rick Jamsen

        Bas, En Oswald, Jullie zijn blijkbaar geen star wars fans. De Darth Vader scene op het laatst was Fucking gruwelijk. En de CGI van Tarkin en Leia was prima en haalde me totaal niet uit de film, Deze CGI was trouwens veel hoogwaardiger en de stemmen kwamen ook goed overheen, Het begin was inderdaad wel wat verwarrend met al die verschillende planeten.
        Maar verder was er niks mis mee. Al was er zelfs geen opening crawl, Kon ik dat ook uiteindelijk vergeven. Ik geef het je op mijn hart dat deze alleen al beter was dan 1,2 En 3

        • oswald

          Het is een mening. Ik heb zo duidelijk mogelijk omschreven wat ik er niet goed aan vind en waar het verschil met name zit tussen dit en de oude films (die ik wel goed vind). De oude films maken gebruik van praktische effecten en echte acteurs waar CGI mij meteen opvalt en ook slecht de tand des tijd overleeft. Het gaat steeds meer opvallen. Dat je Rogue One beter vind dan 1,2 en 3 wilt niet meteen zeggen dat het per definitie een goede film is. Er zijn naar mijn idee duidelijke problemen mee die voorkomen hadden kunnen worden. Dat stoorde mij ook het meeste, dat de problemen in de film zelf opgelegd zijn door de makers. De dingen die ik omschrijf hadden ze kunnen omzeilen of veel subtieler kunnen oplossen. Wat Darth Vader doet kun jij gruwelijk vinden maar heeft zeer weinig inhoud en nuance en sluit niet aan op de toon die we in A new Hope zien (waar dit naadloos op aan moet sluiten). Ze hebben dat er in gedaan als fanservice voor de kiddo’s heb ik het idee maar past niet bij de toon van Darth Vader aan het begin van die Trilogie. Zoals Boris wel eens omschreef als terechte kritiek op Starwars Battlefront: Darth loopt niet zelf rond op dat slachtveld maar moet na afloop komen praten als een soort Napoleon of rechterhand van de Keizer. Maar goed je hebt wel ergens gelijk, ik ben eigenlijk geen Starwars fan. Al is het alleen maar om de reden dat ze nu weer elk jaar een film moeten uitpoepen en de klassieke films ondergesneeuwd raken in matige beslissingen en toevoegingen op het verhaal zoals Rogue One.

          • Rick Jamsen

            De Star wars klassiekers raken nooit ondergesneeuwd. Die deden iets unieks. En hebben ook inderdaad een andere toon. Het acteerwerk is veel echter. De allereerste en mooie special effect, En heel belangrijk de soundtrack. Ga er maar aan staan. En Darth vader mag ook wel eens uithalen, En niet alleen met die force grip iemand bij de keel grijpen. Waar heeft die ander die lightsaber voor. Het is een sith lord die mag aanvallen en de jedi daar in tegen doet het voor te verdedigen. Neemt niet weg dat darth vader nog steed een soort napoleon is. hij is gewoon heel bekwaamd in het gebruiken van zijn krachten. Bij anikan skywalker was dit veel erger. Ik snap dat het niet overal precies aansluit op de oude trilogie maar zo moet je er niet echt naar kijken. Kwa verhaal past het prima overheen. Ook al hoef ik darth vader niet in het begin van (A new hope) nog eens te zien wat rebellen neer te slaan. Dat laat hij over aan stormtroopers. Dat had darth vader ook niet hoeven doen aan het einde van Rogue one Maar anders was het weer van het zelfden.

  • Willem-Jan

    Ik vind Jelle helaas een van de zwakkere GK’s. Hij zal achter de camera vast bergen werk verzetten, maar voor camera is hij een troll. Ook inhoudelijk is hij vaak niet goed op de hoogte en roept hij maar iets om iets te roepen. En ja…..dat is smaak, maar ik hoor van de ‘jongere’ GK’s liever David praten.

    • Ranesh Vai

      Als hij veel werk verzet is het natuurlijk niet een van de zwakkere Gamekings.

      Ik ben het op zich niet oneens met je kritiek, en wellicht dat hij wat specifieker ingezet zou moeten worden als het gaat om het gebruik van inzichten die hij wel heeft (waarom staan bijv. Boris en Steven überhaupt televisies te beoordelen (slechts een van de vele zaken die mis zijn met die tv-items), denk aan het delen van zijn persoonlijke passies of dat een item vooraf gepland wordt waarbij eerst beter afgewogen wordt wat zijn waarde is, of waar hij zich op kan voorbereiden (als jij daar de tijd voor heeft). Maar deze algemene voorbereiding schort het in Gamekingsitems wel vaker aan en ligt dus niet aan Jelle persoonlijk.

      • Willem-Jan

        Ja de eindredactie en voorbereiding bij GK’s lijkt na het vertrek van Dennis echt stukken minder te zijn geworden. Ik bedoel overigens dat hij (Jelle) voor camera een van de mindere GK’s is. Sowieso is het qua inhoud van items allemaal wat minder geworden bij GK’s. En hey er moeten advertenties verkocht worden en Blammo moet omzet draaien. Maar de huidige koers van GK’s bevalt mij persoonlijk niet zo, maar hey ik ben dan ook een ouwe lul. Brievenmaandag en Filmkings zijn de items die ik vaak helemaal afkijk, veel andere items daar haak ik al snel bij af tegenwoordig.

        • Jassefras

          Het feit dat je een ouwe lul bent wil niet zeggen dat je alleen nog maar serieus gepraat wil horen toch?

          Ik vind dat recalcitrante en bijdehante van Jelle juist een goeie aanvulling op het serieuze en ernstigere van bv Steven en Skate. Houdt de boel een beetje levendig.

        • Jaapie18

          Wanneer ben je een oude lul. Ben 33, maar voel me en doe niet veel anders dan toen ik nog in de tienerjaren was.

        • Ranesh Vai

          Als ik eerlijk moet zijn was ik ook niet onder de indruk van Dennis, en waren inhoudelijke items net zo zwak als nu. Verder waren er ook veel minder inhoudelijke items, dus als totaal wordt er nu sowieso meer gecoverd. Dat qua inhoud minder is geworden, ben ik dan ook met je oneens. Wel zijn er minder trips en dergelijke, maar dit heeft niets met de redactie te maken.

          Filmkings is een item waar Dennis ook meer mee schijnt te willen doen, maar daar is simpelweg geen tijd of budget voor.

  • Van alle ‘first world problems’ staat Jelle helemaal onderaan het lijstje, helemaal niet zo slecht dus 😉 . T’zou wel cool zijn als je die spraakwaterval in items eens start nadat je je gedachten eerst op een rijtje hebt gezet.
    Oh en over het podcasts verhaal, er is vast wel een batch scriptje op los te laten dat audiotracks ripped en automatisch upload, Vasco, Steven? Ik hoef niet perse visuals te hebben, vooral niet bij kwestie-achtige dingen of dit soort interviews. Gooi ze op een soundcloud ofzo, of poep de audio via distrokid naar alles (iTunes, Apple Music, Spotify, Pandora, Amazon, Google Play, Tidal, YouTube, Deezer and 150+ other stores & streaming services)

  • feyenoord1908koen

    jelle heb genoten van dit gamekingsjaar! een mooi 2017 toegewenst.

  • verberk

    Verrassend lijstje met sterke onderbouwing waar ik me volledig in kan vinden!

  • Steez977

    Beste wensen Jelle. Ik vind je soms een douche maar tegelijk ook een toffe peer. Steek die maar in je zak ;).

    Beetje wet van de remmende voorsprong bij GK, jammer dat het jullie aan resources ontbreekt om wat meer risico’s te kunnen nemen. Daarnaadt moeten er ook gewoon salarissen en hypotheken gelapt kunnen worden dus echt guerilla zal het wel nooit meer worden. Verder kijk ik echt nooit een item (sorry), maar luister ik wel bijna alles (waar geen 2 GK’s ‘the next generation’ samenzitten). Een (gesponsorde of premium) podcast service zou bij mij wel van pas komen. Maar doe lekker waar je zelf zin aan hebt, ik leer de er al mee leven sinds 2001. ??

  • Raja

    Echt schitterend hoe Jelle het eigenlijk totaal niet chill vindt om te vliegen, maar toch zijn hobby uitoefent en toch de plekken op de wereld op zoekt die hem boeien!

    Verder ook leuk interview. Ik vind Jelle een belangrijke drager van Gamekings, doet veel, zegt veel en brengt veel teweeg. Als ik in 1 woord moet vatten wat Jelle voor mij toevoegt aan Gamekings, dan is dat energie. De man is 30, maar zie het enthousiasme, de passie en de energie er af knallen, altijd en overal. Dat het soms hout snijdt en soms totaal niet vind ik niet erg. Bovendien heeft Jelle veel humor en zijn lach is doorgaans prachtig.

    Verder leuke en originele top 10. Thnx Jelle!

  • Moraalridder

    Jelle, je bent een baas.

  • wubonoy

    Toch een andere Jelle in de interview setting dan bij items. Deze bevalt me beter. Het past niet echt bij Gamekings, maar misschien komt Jelle beter tot zijn recht bij een solo item. Het lijkt wel alsof altijd de drang ontstaat om ‘popie’ te doen wanneer hij naast een ander zit en dat is niet altijd nodig.

  • Patrick Meerb

    *zucht* was na 10min wel weer klaar met jelle.
    Wanneer gaat die gast nou eens op zoek naar een andere baan?!

    Gast is gewoon geen gamer en dat is zo duidelijk…

  • WouterVoz

    Jelle is een baas

  • Foxnr1

    ik heb met veel plezier dit interview gekeken Jelle.

  • jimmynator9

    Jelle, bedankt voor dit vette interview, ik zie je altijd graag verschijnen in Gamekings items, never change!

  • Bjorn Heckers

    Verbaast me wel dat hij self-aware is, maar ja toch een gelukkig nieuwjaar ook voor Jelle. IK heb inderdaad vaak kritiek maar niet op je persoon, ik ken je niet, wel op de persoon die je presenteert op de camera.

Volg gamekings ook op social media Google Plus Instagram Youtube
HomeVideosNieuwsTVGamekings LivePremiumMerchE3 2017