Menu Premium

Premium Content

of Word Premium

Premium: Moeilijkheidsgraad van Games

Google Plus David van Arragon
Foto Gamekings Shelly van Zeventer
Google Plus Shelly van Seventer
Google Plus Steven Saunders
09/04/2017 0 Tweet Het Like/Deel Het

Nioh, NieR: Automata, Dark Souls 3, allemaal absolute kassa-knallers die het op dit moment prima kunnen opnemen tegen de traditionele Tripple A-games van dit moment. En The Legend of Zelda: Breath of the Wild is ook niet bepaald kattenpis. Het lijkt erop alsof  ‘moeilijke’ games een revival doormaken. En daar zijn mannen als Steven, David en Shelly blij mee. Toch? Het antwoord vind je in Premium: Moeilijkheidsgraad van Games

Moeilijke games waarin je veel ten onder gaat, zijn momenteel razend populair.

De trend van de laatste jaren was toch een beetje dat het niet al te moeilijk mocht zijn. Want ja, je zou maar eens moe worden. Anyway, dat nieuwe beleid van games die vergefelijk waren, heeft er natuurlijk wel voor gezorgd dat gaming booming is. Waar gaming in de original days een passie was van hardcore gamers die het liefst honderd keer per uur dood gingen in een te moeilijke game, willen de gamers van vandaag de dag vooral fun hebben en dé man (of vrouw) zijn.

Of chargeren we hier te veel? Want de verkoopcijfers liegen niet. Moeilijke games waarin je veel ten onder gaat, zijn momenteel razend populair. Waarom is dat? En wie heeft deze revival veroorzaakt? Indies? Japanse developers? Zijn moeilijke games nu here to stay of is het slechts een kortdurende hype. David, Steven en Shelly trappen de discussie aan en hopen een eensluidend antwoord te vinden in deze Premium over moeilijke games.

Loading...
  • Portalhopper

    Is het niet interessant voor jullie om een gamers onderzoekspanel op te zetten?

  • Mabelisu

    Ik ben net begonnen aan Dishonored 2, en het valt mij op de de game moeilijker is dan zijn voorganger. Spelend op Hard is het echt pittig om een stealthy playthrough te doen zonder gezien te worden. Ook word je in de combat genadeloos in mootjes gehakt.

    • Wouter

      Ik ben ook sinds een paar dagen aan Dishonored 2 begonnen en ik heb precies hetzelfde. Ik speel ook op hard en ik ben zo vaak dood gegaan. In een paar hits ben je dood. Maar ik geniet wel erg van deze game.

  • sa_nl

    Mooi item mannen, ik weet wel dat vroeger games gewoon niet uit te spelen waren, er kwamen gewoon steeds meer enemies, net zo lang tot je af was, dat trok ik niet, dat was niet leuk. Ik hou dus wel van games die je pad een beetje uitstippelen, maar wel een zekere keuze vrijheid geven hoe het pad te volgen.

    Als FPS player heb ik dus altijd gezorgd dat de game soepel draait, anders kun je het gewoon schudden op de pc hahahaha. Dit geld ook voor de race games waar ik fan van ben, een framedrop kan je gewoon uit de bocht laten schieten.

    Of het nu een trend wordt of niet, dat er meer keuze in game soorten komt is altijd goed lijkt me, voor ieder wat wils.

  • Spud82

    Goed punt, het lijkt inderdaad bij Bloodborne ‘begonnen’ te zijn. Er was toen ook niet heel veel interessants op de relatief nieuwe PS4 en mensen gingen dus toch maar die game proberen die overal hoge cijfers scoorde.

    Ondanks dat ik uit het 8 en 16-bit tijdperk kom en daar al erg van de moeilijke platformers was, was ook voor mij Bloodborne de comeback naar het gameplay-genre. Manman voordat het kwartje viel in die game was ik 15-20 uur in dat eerste level bezig tot Cleric Beast. Maar ik wist vanaf uur 1: ik pak hoe dan ook door. En wat een ervaring is het geworden zeg, het gaat ook steeds beter als je de mechanics goed leert kennen.

    Inmiddels ben ik blij dat ik een bepaalde smaak heb ontwikkeld in gaming en andere vormen van entertainment, zodat ik ook met een gerust hard van alles kan laten schieten. Scheelt een hoop stress en de eeuwige tijd heb ik toch niet meer.

    Zwart-wit gezegd komt het hier op neer: games speel ik voor strakke gameplay, films kijk ik voor de audiovisuele ervaring en boeken lees ik voor een goed verhaal. Dit kan ik ook goed verantwoorden naar mezelf. Als ik zie hoe weinig voldoening ik laatst bijvoorbeeld haalde uit een Uncharted 4 en hoe plichtmatig ik me daar doorheen worstelde dan weet ik precies waar dat aan ligt.

    P.s. Wanneer wordt nou eindelijk die Bloodborne 2 eens aangekondigd? 🙂

  • Frank van Doorn

    Dkc games en ninja gaiden

  • XanaviR34

    Voor de ……. figuren die zeggen dat Uncharted 4 niet goed is. http://www.bafta.org/media-centre/press-releases/games-awards-winners-list-2017 Best game 2016!

    • Drill

      Of een game goed of niet goed is blijft gewoon 100% een mening. Het toekennen van een award verandert daar helemaal niets aan. Awards geven vaak aan dat een grote meerderheid van de mensen iets tof vindt maar dat zegt natuurlijk niks over individuele smaak.

      • XanaviR34

        …….

      • Jassefras

        Awards zeggen toch heel veel over de individuele smaak van heel veel mensen? Wat een rare redenering haha.

        • Spud82

          Euhm nee ze zeggen niks over een individu juist (zeker bij een publieksprijs), maar wel iets over het gemiddelde / de massa. Is toch niet zo lastig?

          • Jassefras

            Wie stemmen er op publieksprijzen? Individuen. Als UC4 een publieksprijs wint hebben de meeste individuen dus aangegeven dat ze UC4 de beste game van het jaar vonden. Hoe kan je nou beter de smaak van individuen peilen dan met een publieksprijs? Zo lastig is het toch niet?

            Nou zijn de Bafta’s volgens mij geen publieksprijzen, maar oké.

          • Spud82

            En hoe noem je al die individuen bij elkaar? Juist ja, de massa. Op een forum praat je meestal vanuit je persoonlijke, individuele smaak. Wat de massa vindt (of zo jij wilt: een hele grote groep individuen), vind ik niet zo relevant.

            Ach je snapt best wat we bedoelen. Gewoon weer lekker dwars liggen toch? 🙂

          • Jassefras

            Ja nouja, dwarsliggen. Zo’n opmerking dat awards helemaal niets zeggen over individuele smaak kwam heel vreemd op me over. Als je de data opvraagt kun je tot op het individu nauwkeurig zien wat ie de goty vond, en dan ook nog eens van heel veel individuen ook!

            Maar goed, beetje mierenneuken is het wel indd. Fair enough.

          • Spud82

            No problem je kan het inderdaad twee kanten op beredeneren. Maar ik laat m’n mening over een game echt nooit beïnvloeden door prijzen of andere randzaken.

            Ik heb overigens altijd gezegd dat ik Uncharted helemaal niet slecht vindt hoor. Maar verre van GOTY materiaal.

          • Jassefras

            Nee terecht ook dat je je mening er niet door laat beïnvloeden.

            Awards zijn voor mij soms wel een aanleiding om een game toch eens te proberen zodra ie in de sale is. Zo stond het stijltje van Overwatch me enorm tegen, maar toen ie door talloze media werd uitgeroepen tot goty heb ik hem toch maar eens geprobeerd. Geen spijt van. 🙂

          • Spud82

            True doe ik ook. Zelfs precies zoals jij beschrijft met Overwatch: het leek me eerst niet veel, toch geprobeerd en nu speel ik het continue.

            Uncharted zelfde verhaal, getriggerd door alle lovende recensies. Maar goed, het kwartje kan niet altijd de goede kant op vallen. Al erken ik de technische kwaliteit.

          • Jassefras

            Moet zeggen dat het bij UC4 wel enorm helpt als je deel 1 tm 3 ook hebt gespeeld. Maar qua gameplay zit het ook ergens in het midden tussen Telltale en een echt uitgebreide shooter in. Moet je natuurlijk ook maar net van houden.

          • XanaviR34

            Je moet niet in gaan op domme individuen. Snap je hem hihi.

          • Spud82

            Het zou beter zijn als uitgerekend jij mensen niet aanvalt op hun intelligentie. Manmanman één blik op jouw reacties…

          • XanaviR34

            Is goed generaal xbox fanboy haatzaaier.

          • Spud82

            Hahaha dit dus. Bedankt voor de bevestiging! (Speel op PS4 en Switch)

          • Jassefras

            Haha ah zo dom blijkt die Spud ook weer niet!

          • XanaviR34

            Xbox fanboy num 2

          • Jassefras

            Na Emiel van Dale zeker? 😀

          • XanaviR34

            Ik zie de gamekingsredactie alleen op smaak gezien en niet haatkamp trekker. Als Emiel Sony niks vind is dat zijn mening en dat vind ik fijn. Maar een goeie geliefde game afkraken kinderachtig is gewoon triest.

          • Jassefras

            Eensch.

        • XanaviR34

          Weet je je moet gewoon naar de namen kijken. Deze mensen die dat zeggen zoals Spud82 zijn alleen maar geïnteresseerd om deze game/playstation/sony de grond in te stampen. Er zit geen logica in. Er is alleen maar haat.

          • Spud82

            Haat? Jij bent echt niet goed. Vertel het eens lampje, waar ontbreekt de logica in m’n verhaal. Ik ben benieuwd.

          • XanaviR34

            Meneer generaal xbox fanboy u moet eens een clubje beginnen van zielige mensen om dingen af te kraken die goed zijn en sony gerelateerd. Misschien een leuke bezigheid voor jou?

          • Spud82

            Ik vroeg je wat. Lastig allemaal hè, inhoudelijk.

    • Greenekitten

      Een award van de ‘British Academy of Film and Television Arts’ is inderdaad terecht aangezien het een goede film is.

      Helaas is het niet echt een goede game.

      • XanaviR34

        …….

      • Spud82

        Ik vind het ook geen goede film.

      • Issey Nanashi

        Natuurlijk distantieert een echte gameplay georiënteerde gamer als jij zich van mainstream games die niet harmonieën met jouw unieke persoonlijkheid…lol

        Om jouw mening in perspectief te plaatsen. Ik, Famitsu en vrijwel de gehele mondiale games georiënteerde media vinden dat je onzin uitkraamt.

        Uncharted 4: A Thief’s End

        Metascritic 93/100 (based on 113 Critics)
        Gamerankings 92.71% (based on 73 reviews)

        Famitsu 39/40
        Edge Magazine 9/10
        Dualshockers 10/10
        IGN 9/10
        GameSpot 10/10
        Destructoid 95/100
        Polygon 9/10
        GamesTM 9/10
        Enz.

        • Greenekitten

          Daarom zeg ik, goede film. Haal echter de cutscenes en on-rails segmenten weg en er blijft weinig over.

          • Issey Nanashi

            Jouw reactie op iemand die kritiek heeft op Zelda: BotW: “hoe kun je überhaupt al die dingen zeggen als je de game blijkbaar niet eens gespeeld hebt”

            Misschien is het verstandig om naar jezelf te luisteren en niet te oordelen over games die je niet hebt gespeeld.

            Jij bent het Nintendo equivalent van Optimuspecs.
            .

          • Greenekitten

            Maar je hoeft Uncharted niet te spelen. Dat is iets dat he kijkt.

    • Jassefras

      Mensen die zeggen dat Uncharted 4 niet goed is moet je sowieso niet serieus nemen.

      Zelf ben ik meer van de openwereld-rpg’s als Fallout, Elder Scrolls en The Witcher, maar ik zie ook dat UC4 gewoon heel goed is in wat het doet. Een achtbaanrit om nooit te vergeten.

      • XanaviR34

        Weet je zo iemand als jou daar heb je wat aan. Als je een andere smaak hebt hoeft die game niet bagger te zijn. Ik vind ghost recon ook niet leuk, maar als ik Boris helemaal in die game ziet gaan en hij zegt wat hij er goed van vind kan ik het wel snappen weet je. BTW wij zijn gamers die van alles spelen en geen autistische tunnel visie hebben.

        • Jassefras

          Ben ik het helemaal mee eens. Ik probeer indd ook zo veel mogelijk verschillende dingen te blijven spelen. Sommige genres sla ik wel compleet over, maar als bv een thirdpersonshooter / -adventure als UC4 zo onwijs goed wordt ontvangen wil ik hem gewoon gespeeld hebben. En ja, het is gewoon een fantastische game!

    • CAVIAAA

      Wat een bagger game is dat zeg…bah

      • XanaviR34

        Ik ken jou naam en je bent pro xbox. Je bent gewoon triest weet je.Voor jou ……

        • CAVIAAA

          Je bent een lieverd….maare ik heb een ps4 knullie

          • XanaviR34

            Ik hou me bij wat ik heb gezegd.

          • CAVIAAA

            Brrrrrr

    • Thegladoss

      Voor de …… figuren die zeggen dat Transformers niet goed is. http://www.foxnews.com/story/2008/06/02/transformers-takes-best-movie-honor-at-mtv-movie-awards.html
      Best movie 2007!

      • XanaviR34

        Ik vond het wel een vermakelijke film. Alleen als kind fan van het speelgoed en de transformer designs van michael bay, vind ik ze maar lelijk.

  • strafefox

    Wat games vroeger ook moeilijker maakte was het gebrek aan informatie.

    Denk bijvoorbeeld terug aan de eerste 2 Zelda’s voor de NES. Het was niet ongebruikelijk om dagen/weken of zelfs maanden lang vast te zitten in een adventure game tot je via via van een vriendje weer een tip kreeg of wat las in een magazine. Als je dan uit eindelijk het spel had uitgespeeld maakte het wel extra special.

    Verder ben ik wel benieuwd hoe het zou zijn om in deze tijd een game te maken zonder een oneindig aantal continues en levens (dan moet het uiteraard wel een kortere game zijn) Maar veel
    van de herinneren aan games die bij mij zijn blijven hangen hadden te maken met de spanning die dit met zich mee bracht. Vooral de ervaring in Vampire Killer (de MSX versie van Castlevania uit 86) zijn voor mij magisch toen ik met mijn laatste beetje leven Dracula eindelijk had verslagen.. maar de vreugde was maar van korte duur want het grote dracula schilderij op de achtergrond kwam tot leven en begon vleermuizen uit te spugen waardoor ik al snel het loodje legde. kon ik weer opnieuw beginnen vanaf stage1.haha Ik had het er toen wel eens met een vriendje erover hoe je hartslag vooraf aan dat soort gevechten enorm om hoog ging 🙂

    Moeilijkste games voor mij waren vooral de shoot’em ups zoals r-type en Konami’s Knightmare.
    Al waren die wel eerlijk want achterop de doos van het spel stond “for experts only!”

    • Spud82

      Eens, zo’n map vol met icoontjes afgaan triggert mij ook totaal niet. Heeft Zelda beter voor elkaar inderdaad.

      Edit: foutje, deze reply hoort onder de comment van Ramon Zwiggelaar.

    • Falmaiya

      Dat eerste punt valt eigenlijk wel mee. Er werd alleen verwacht dat je daadwerkelijk de manual las. Daar stonden bij de eerste twee Zelda games echt enorm veel tips in die je verder hielpen.

  • Ramon Zwiggelaar

    Echt mooi wat Nintendo met Zelda heeft gedaan. Bij de Witcher 3 had ik 0 zin om te gaan verkennen.. enige wat je doet is op de map kijken, zien waar een vraagteken is, daar rush je dan heen. Dat clear je en je gaat door naar de volgende vraagteken. Dat was echt een grind. De hele map stond vol met vraagtekens en plekken waar je naar toe moest. Dan zet je daar een marker op en rush je.

    Dat is zo mooi wat nintendo met zelda heeft gedaan. Die hebben dit allemaal niet gedaan en laten je de map helemaal zelf verkennen. Dat zouden meer open wereld spellen moeten doen. Dat is ook wat assassins creed niet leuk maakte voor mij. Het is een open wereld maar 0 redenen om zelf te gaan ontdekken, geheimen te zoeken. Alles staat op de map.

    • Remav1c

      De waarheid dit, als je ’t mij vraagt.

  • Kapiteinkoek

    Jungle Hunt of Pitfall! waren best lastig als ik het mij goed herinner.

    Hedendaags kunnen games ook moeilijk zijn alleen elke game heeft nu meerdere moeilijkheidsgraad opties (easy, normal, hard etc), die had je vroeger volgens mij niet.

  • Jord-O

    Demon’s Souls en Bloodborne. En ook de laatste twee Donkey Kong games, die tempel levels zijn ongelofelijk hardcore! Pffff

  • Steven

    Shelly heeft Nioh toch laatst geprobeerd of is dit item daar voor al opgenomen?

  • Bridgeman

    Bij Zelda krijg je niet eens waypoints op je map bij de meeste side quests. Ga het zelf maar uitzoeken en toedeledokie.

  • Nexxje

    Games waren vroegûh ook moeilijker, omdat er geen directe correspondentie was. Sinds de komst van het internet en vooral youtube kunnen mensen, die het niet zelf kunnen of willen, de oplossing opzoeken en toepassen.

    “gaan voor framerate of graphics” . Waarom de keuze ? Zouden ze niet allebei gewoon goed moeten zijn ? Of is dat een utopie ?

    • Pascal Tettero

      youtube helpt niet voor alle games..

      voor sommige games die misschien het maximale of net iets teveel uit een console halen zullen die keuze wel hebben. consoles hebben ook limieten he veel games halen de 60 frames niet eens dus tja..

  • Contra, Gradius, Sparkster, Outrun, Tetris, Alien: Isolation (HM), Killer is Dead, Ninja Gaiden, Painkiller (hard mode), WipeOut, Child of Eden, Bayonetta, e.v.a.
    Misschien niet allemaal de moeilijkste games, maar zeker een aantal waarvan als je ze lang genoeg speelde, ze zeker zeer lastig werden/worden (tetris, pacman). Of toch de games die als je ze op een hogere moeilijkheidsgraad zet, bijzonder lastig worden maar soms wel toffer. Kijk bijvoorbeeld naar Alien Isolation, als je die moeilijker zet, ga je voortdurend dood, maar je zit ook met een beklemmend gevoel en zweet handjes voor je buis. Heerlijk.

    • Pascal Tettero

      tetris is gewoon de snelheid. outrun heb ik nog gekocht voor de sega.. niet echt een spel wat ik lang zou spelen tenzij je verschillende locaties hebt dan

  • Jassefras

    Ik denk dat Twitch ook een belangrijke rol heeft in de terugkeer van moeilijke games.

    Streams zijn vaak veel interessanter en leuker als de streamer echt zit te zwoegen om door zo’n game heen te komen, en voor mij zijn die streams ook de reden geweest om iig Bloodborne te halen toen ie net uit was.

  • Thegladoss

    Het is eigenlijk heel simpel. Japanse games worden populairder in het Westen waardoor we dus meer gameplay games zien. Het zijn namelijk vrijwel allemaal Japanse games die op gameplay focussen, terwijl moderne westerse games voor de domme mainstream Hollywood-games gaan.

    Vooral Sony’s westerse first-party games zijn hier schuldig aan, maar ook de meer “hardcore” games van Bethesda of Bioware doen dit tegenwoordig. Vergelijk Fallout 4 en ME3 bijvoorbeeld met een Morrowind en Neverwinter Nights (of zelfs met ME1), het verschil is echt gigantisch.

    De indies en de kickstarter projecten zijn bijna de enige die zich nog op gameplay focussen in het westen (zoals het geweldige Hollow Knight). Zij streven namelijk niet het grote geld van de mainstream CoD, AC en FIFA spelers na zoals alle grote westerse studio’s tegenwoordig wel doen. Wanneer deze gameplay-games net zulke grote commerciële successen boeken zullen publishers als EA en Ubisoft vanzelf volgen. Ik ben echter bang dat dit nooit zal gebeuren en we vooral op Japan blijven aangewezen voor dit soort games.

  • Pascal Tettero

    soms wel vervelend als je overal naartoe kan gaan.. neem bijvoorbeeld dragon age, ik kwam op level 5 die gele draak tegen.. zo irritant die kleine draakjes net als er 3 beren achter je aan zitten en je een heel stuk moet gaan rennen.

  • Dark Descent

    Ik vind het persoonlijk heel jammer dat je aan het handje genomen worden en gelijk weten waar we naartoe moeten. Ik wil gewoon rustig de wereld verkennen en zelf toffe dingen ontdekken.

  • Daniel Wesselink

    Welke is beste om instappen

    Dark souls
    Bloodborne
    Nioh

    • Spud82

      Bloodborne als je het mij vraagt, al is voor sommigen daarna de eventuele stap van BB naar DS een lastige. Ik zelf had daar geen last van, maar DS voelt wat statischer / trager aan dan BB.

      Nioh kan je er los van zien, kan je ook mee beginnen. Al vind ik die op de één of andere manier de moeilijkste.

      • Daniel Wesselink

        Als zo zie denk ik dat ik met Bloodborne eerst moet beginnen.

        Maar welke van souls moet mee beginnen ? Of gewoon 123 ..

        Heel erg bedankt voor reacties !

    • JJ

      Bloodborne is de ‘eenvoudigste’ van de twee. Vind ik.

      • Daniel Wesselink

        Wij komen denk wel in buurt welke type gamers we zijn..

        Ik Ben 2 maanden geleden begonnen met The witcher 3

    • LucienK94

      Ik vind Nioh het eenvoudigst van de 3. Ook op lange termijn in de game.

  • Martin Van Es

    Persoonlijk speel ik altijd de games op de hoogste Moeilijkheidsgraad die er is, voor mij is het dan meer uitdagend daar door krijg ik plezier.
    daarom ben ik ook super blij met games zoals Nioh en dark souls hopelijk komen er meer van dit soort games met zo een hoge Moeilijkheidsgraad.

  • Rob Mientjes

    – Oude Zelda games vooral
    – oude silent hill games
    – bloodborne
    – resident evil games
    de meeste games van vroeger die ik speelde eigenlijk waren moeilijk en nu bloodborne. Ik wil nio nu ook uitproberen. Ben nu wel benieuwd 😀 tof items Gamekings

  • boom

    Ik speel een game voor de immersion. als het hoofdpersonage een soort superheld is(als in bijv. the witcher) haalt het niet verslaan van een vijand me uit de geloofwaardelijkheid van dit personage dus speel ik het dan liever op een lagere moeilijkheidsgraad. naarmate een game realistischer wordt (zoals bijv arma) of naarmate je hoofdpersonage niet als superheld wordt neergezet( zoals bijv. in alien isolation) is hoe moeilijker hoe beter.

  • Zrmi

    Hebben jullie eigenlijk de game Let it Die geprobeerd van Suda51?

    Oude moeilijke games waar het bij mij de soort van voorliefde voor dat soort games begon waren:
    Lion King (Mega Drive) fcking waterval level…
    Batman (NES)
    Revenge of Shinobi (Mega Drive)
    Teenage Mutant Ninja Turtles (NES)

    • Ranesh Vai

      Deze games vallen allemaal wel mee. Vergelijk het met iets als Space Harrier….

  • Job

    Ik heb de pro ook voornamelijk voor de framerate. Verder vind ik het ook wel belangrijk dat de resolutie goed is. Maar 1080P met wat anti aliasing is goed genoeg! 4K boeit me niet.

  • MeenSheep

    Ik hou van moeilijke games, meer graag! Al denk ik wel dat de markt voor moeilijke games sowieso wat kleiner is, ook omdat je gewoon langer met zn game kan doen. Uncharted speel je binnen een paar uur uit en dan ben je er ook klaar mee, DS begint dan pas.
    Maar ik denk ook dat moeilijke games niet weg zijn geweest in het westen, maar zich verplaatst hebben naar de multiplayer. Bijvoorbeeld counterstike, call of duty, dota, league, allemaal games waar je in de multiplayer hard moet zwoegen om de beste te zijn en daar ook een gigantische voldoening uit kan halen. Ik zie dit meer als de terugkeer van de moeilijke singleplayer games.

  • RobinGK

    Ik zie hier een paar keer vermeld staan dat Uncharted geen moeilijke game zou zijn. Tja, als je de moeilijke difficulty levels niet probeert natuurlijk niet nee. Uncharted heeft juist geweldige third person combat (wat mij betreft de beste third person mechanics in een game voor Uncharted 4) en wanneer je de game dan ook op Crushing difficulty zet, komt er behoorlijk wat tactiek en skill bij die nodig is. Sommige mensen krijgen de game letterlijk niet uitgespeeld op dat niveau.

    Ik ben zelf een groot van games als Bloodborne, maar omdat Uncharted een lineare actie game is waarbij de focus op een geweldig verhaal ligt, betekent dat nog niet dat het een makkelijke game hoeft te zijn. The Witcher heeft ook gewoon difficulty levels, ik kan daar ook letterlijk doorheen raggen zonder ook maar op te letten wanneer ik de difficulty omlaag schroef.

  • F-Zero GX, Hotline Miami, Nuclear Throne… en heeeeel veel SNES games (U.N. Squadron bijvoorbeeld). Ik merk wel dat als ik er niet in kan komen dat ik heel snel afhaak. Dat heeft met sfeer en controls te maken, deze moeten echt een klik me mij maken, zodat ik door kan zetten.

  • Daniel

    beschrijving: “…En daar zijn MANNEN als Steven, David en SHELLY blij mee, toch?” hier klopt iets niet

Volg gamekings ook op social media Google Plus Instagram Youtube
HomeVideosNieuwsTVGamekings LivePremiumMerchDiscord