Menu Premium
Loading...

Premium: Interview met Bohemia Interactive over communicatie

08/03/2017 0 Tweet Het Like/Deel Het

Premium zet letterlijk én figuurlijk weer een nieuwe stap vooruit. We gaan namelijk naar buiten, de studio uit. Op zoek naar unieke verhalen. En één zo’n verhaal is de werkwijze van Bohemia Interactive, de mannen achter onder andere de Arma-reeks en de Zombie-knaller DayZ. Want die hanteren een totaal andere development-proces dan de meeste andere partijen. Sinds kort hebben ze een kantoor in Amsterdam van waaruit de strategie bij het maken van de games van Bohemia voor een deel wordt bepaald. En dus kon JJ makkelijk even langs wippen in deze Premium: Interview met Bohemia Interactive over communicatie.

Waar de meeste partijen zelf een idee ontwikkelen, dat idee in een game omzetten en die game pas in de eindfase via focusgroepen en beta’s aan het publiek voorleggen, streeft Bohemia er naar om al in heel vroeg stadium de community via Early Acces programma’s, bij het maken van een game te betrekken.

Dat klinkt heel cool natuurlijk, elke gamer droomt ervan om invloed op zijn geliefde game uit te oefenen. Maar hoe cool is het als jij die invloed geeft? Want je weet hoe dat gaat met social media en fora. Er komt een hoop bullshit op je af. JJ toog naar Amsterdam om aan de twee Hollandse broers Van ‘t Land te vragen hoe Bohemia te werk gaat. Hoe communiceren ze, wat voor input levert het op, hoeveel invloed geven ze weg en natuurlijk de hamvraag, ‘als het zo goed voor Bohemia werkt, waarom doet de rest het dan niet’? Check snel deze Premium over Bohemia Interactive, waarin ze openhartig vertellen over het communiceren met de community.

Volg gamekings ook op social media Instagram Youtube
HomeVideosNieuwsPremiumPodcastMerch