hosted by VPS

Guerrilla Games oprichter vertrekt naar EA

February 24, 2012 door Boris van de Ven

Via Control Magazine

Arjan Brussee, mede-oprichter en Technical Director van Guerrilla Games vertrekt bij de Nederlandse developer. Hij gaat bij de EA studio Visceral Games (bekend van Dead Space) aan de slag als Executive Producer van een “ambitieus” nog aan te kondigen project.

Op onze vraag waarom hij zijn ‘kindje’ verlaat, zegt Brussee: “Op een gegeven moment is je kindje volwassen, dan kan het alleen de wijde wereld in. De mensen bij Guerrilla zijn absoluut wereldklasse en kunnen het nu alleen verder oppakken.”
“Een paar jaar na de overname door Sony, dat was 2005, kreeg ik al eens kriebels — als ik niet giga druk was met een van de projecten. De grote vraag voor mij was natuurlijk, wil je weer iets nieuws opzetten, from scratch, of wil je nog verder met de grote ambities. Het iets nieuws opzetten was lange tijd een richtlijn, maar de realisatie was voor mezelf dat ik nog zeker niet klaar was met grote dingen maken. En iets nieuws opzetten is in principe natuurlijk in het begin klein.”

In zijn afscheidsmail aan de medewerkers kijkt Brussee terug:

To recall some of those highlights of the past 20 years or so,
In the early 90s, while studying, creating Jazz Jackrabbit, then investing the royalties back in the company and hired Roy (1995) to work on the next IP and Michiel to help out on Jazz.
Our crazy ambitious internal project ‘Core’ (basically a 3D shooter MMORPG) that we never were able to sell (or make),
Merging into Lost Boys Games and signing that Preproduction demo for Sony (famous last words: “sure, we can do that on PS2”)
Then, while growing the company from an attic to a worldclass developer in the best office, along the way getting out from Lostboys, creating Killzone 1 and Shellshock at the same time, actually realising Killzone 2 after that infamous trailer, Liberation as a great handheld title, KZ3 in 2 years, and now back to two great IPs that I’ll sorely miss being part of.
It has been a great ride. Every year there was something ambitious, new and inspiring to put my energy into. For me, I now want to find a new personal challenge, which I hope to find at EA HQ near SF,CA and who knows where this will take me next.

Brussee wordt als Technical Director opgevolgd door Michiel van der Leeuw, die al met Brussee samenwerkte ten tijde van Jazz Jackrabbit. Art Director Jan-Bart van Beek, Game Director Steven ter Heide en Main Producer Angie Smets completeren het nieuwe management team onder leiding van Hermen Hulst.

Lees het interview dat Control Magazine eerder had met Arjan Brussee


MEER NIEUWS

MEER NIEUWS